Săpați prin munte, cei peste 100 de kilometri de șosea de mare viteză dintre Pitești și Sibiu rivalizează la costuri cu Autostrada Bechtel. Studiul de fezabilitate din 2008, expirat între timp, vorbea de cheltuieli de peste trei miliarde de euro. Suma ar putea fi însă chiar mai mare.
Între timp a fost construită centura Sibiului, șosea la care noua autostradă va trebui să se conecteze, așa că este necesară lungirea acesteia cu încă cinci kilometri.
Cheltuielile încep cu studiul de fezabilitate. 25 de milioane de euro estimează Compania de Drumuri că va plăti pentru reactualizarea datelor. Analiza va dura doi ani şi jumătate. Cu alte cuvinte, abia din 2016 putem ridica problema începerii lucrărilor. Autostrada Sibiu-Piteşti ar urma să scurteze cu aproximativ 50 de kilometri traseul actual prin Valea Oltului, extrem de aglomerat.
„Pe această bucată de 150-160 de kilometri se pierde extraordinar de mult timp, cât pentru 300 de kilometri sau 400 parcurşi pe autostradă”, spune Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Trannsportortatorilor Rutieri.
Între timp, autoritățile vor să termine de asfaltat cei aproape 330 de kilometri dintre Sibiu și Nădlac. După mai multe amânari, 24 de kilometri dintre Oraștie - Sibiu vor fi gata luna aceasta. Finalul anului ne-ar mai putea aduce înca 27 kilometri din aceeași autostradă.
Avansate sunt și lucrările la șoseua Deva - Dumbrava.
„Aproape de sfârşitul traseului se toarnă ultimul strat de asfalt. Cred că la finalul acestei luni sau cel târziu la începutul lunii viitoare se poate preda autostrada”, spune șeful de șantier Adriano Scatena.
Există însă și o problemă.
Şoferii care vin dinspre Timişoara şi vor să ajungă la Deva nu se vor putea folosi de autostradă, întrucât lipseşte practic punctul de intrare dinspre drumul european spre autostradă.
De la Nădlac și până la Sibiu vom putea circula cu 130 de kilometri la oră abia din 2015, în condițiile în care pe unele tronsoane lucrările nu au început încă.