Ca rețea de magazine foarte mari, Auchan s-a ținut departe de segmentele de piață care presupun spații ceva mai mici. Însa cum concurența exact în această direcție merge, francezii nu au cum să rateze noi oportunitați de afaceri.
Compania a anunțat deschiderea a patru magazine ceva mai reduse ca dimensiuni în patru orașe, cu o populație de circa 100.000 de locuitori. Această intenție i-a făcut pe cei de la IGD Retail Analysis să sugereze că va fi introdus un concept folosit de Auchan în Rusia. Auchan ar putea introduce magazinele Nasha Raduga și pe alte piețe ale sale din Europa Centrala și de Est. Cu noul concept de hipermarket compact, Auchan ar urma să atragă cumpărătorii cu o gamă limitată de produse, circa 10.000 de produse, în special sub marca privată, și cu prețuri mai mici.
Grupul francez a testat acest concept în Rusia încă din 2009, l-a extins, apoi l-a transferat în China.
Cu aceste magazine, Auchan vrea sa înfiga steagul într-un teritoriu încă neexploatat și să câștige din fidelizarea pe termen lung a clienților. Expansiunea în orașele mici prezintă anumite riscuri, deoarece puterea de cumpărare este mai mică decât în orașele mari și preferințele consumatorilor, diferite. Însă extinderea cu magazine mai mici, care au costuri de administrare mai reduse decât hipermarketurile poate fi prima etapă a dezvoltării.
Majoritatea lanțurilor de magazine merg acum pe cartea dimensiunilor reduse. Carrefour și-a pus în plan să intre inclusiv în sate, prin dezvoltarea în franciza, iar Metro mizeaza puternic pe rețeaua La doi Pași, extinsă tot pe baza de parteneriate.
Auchan a finalizat recent remodelarea celor 20 de hipermarketuri Real, preluate anul trecut de la grupul german Metro, dupa investiții de peste 40 milioane euro.
În noua sa dimensiune, Auchan are 31 de magazine deschise în 18 orașe și alte două unitați în construcție. Grupul francez a avut vânzari de peste un miliard de euro anul trecut.