BUSINESS CLUB. Arabii, la manșa Air Serbia

Data publicării:
serbia

Compania aeriană Air Serbia, recent rebranduită din fostul Jat Airways are în faţă un potențial de creștere în care doar cerul este limita. După o restructurare din rădăcini dar şi o stergere a datoriilor compania a fost preluată de operatorul aerian al Emiratelor Arabe Unite, Etihad Airways.

Avantajul acestei tranzacţii este faptul că arabii au reuşi să creeze deja o alianţă cu alte cinci companii aeriene mari, ceea ce îi va aduce operatorului sârb avantajul colaborării cu acestea. Dar cum o mână spală pe alta, şi arabii vor profita de acest parteneriat pentru a deschide noi zboruri în europa de est prin intermediul sârbilor.

Sumele pentru acest transfer nu au fost mari. Este vorba despre o injecţie de capital de 40 de milioane de euro, urmată de fonduri suplimentare de 60 de milioane de euro. Mai important aici este know how-ul pe care-l primeşte Air Serbia.

Din 1990, Jat Airways a înregistrat încontinuu pierderi și a împrumutat peste 100 de milioane de euro de la Guvernul sârb pentru reînnoirea flotei sale.

De cealaltă parte, arabii au anunțat pentru anul trecut un profit net de 42 de milioane de dolari. Este un profit mic însă dacă ținem cont că este o companie tânără și dacă mai punem la socoteală și faptul că la mijloc este o creștere de 200%, atunci cifra se traduce printr-o performanță.

Cel mai probabil, și în 2013, profitul va înregistra o creștere, dacă ținem cont că numărul de călători transportaţi în primele două trimestre a crescut cu 10%.

Aceste performanţe se vor putea transfera uşor si operatorului sârb. Asta și pentru că o astfel de alianţă însemnă o scădere de costuri şi productivitate mai mare, la care se adaugă posibilitatea unei exapnsiuni rapide.

În prezent, Etihad Airways, cu ajutorul alianţei, reuşeşte să acopere peste 410 de destinatii, în care transportă peste 96 milioane de pasageri pe an, cu o flotă de 500 de aeronave .

De cealaltă parte, Air Serbia are, în prezent, 32 de destinații , din care 31 sunt în Europa și una în Africa de Nord.

Chiar şi aşa, compania este una dintre cele mai mari din această regiune. Odată cu această preluare, Air Serbia planifică să-şi îmbogăşească rutele cu 12 noi destinaţii în Africa de Nord și Orientul Mijlociu.

Air Serbia are, de asemenea, avantajul de a opera o rețea europeană de vest, reţea care poate alimenta cu pasageri rețeaua sa din Europa de Est, ceea ce ar transforma Belgradul într-un important nod aerian.

Mai mult, la Belgrad se va face conexiunea și cu ceilalți membri europeni ai Alianței Etihad, Air Lingus și Airberlin, care, de asemenea, au rețele extinse în Europa de Vest , dar nu au o astfel de prezență în regiunea Europei de Est. 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Nu-l mai recunoști pe Florin Piersic! Cum arată acum, după ce s-a zvonit că s-a retras la o mănăstire: „Să...
Digi FM
Sondaj CURS alegeri prezidențiale 2025. Cum arată astăzi topul candidaților. Scenarii pentru turul al doilea
Pro FM
Mădălina Ghenea, apariția incendiară pe care și Sofia Vergara a admirat-o. Topless, doar în pantaloni mulați...
Film Now
A făcut furori în anii '90, iar acum e transformată complet. Bridget Fonda, acuzată că a folosit Ozempic după...
Adevarul
Lecția neașteptată primită de o mamă în timp ce copilul făcea o criză în public. „Am încremenit”
Newsweek
Pot fi eliminate pensiile speciale de 22.000 lei? Judecătorii CCR, cu pensii speciale duble, decid
Digi FM
Ce frumoasă era mama Andreei Marin! Femeia a murit la numai 36 de ani, în brațele fiicei sale
Digi World
Gemeni identici, experiment inedit. Ce s-a întâmplat când unul a ales suplimente alimentare vegane, iar...
Digi Animal World
Un bărbat a plătit trei locuri în avion ca să poată călători împreună cu patrupedul său. Imaginile sunt virale
Film Now
Millie Bobby Brown, divă modernă într-o rochie strânsă pe trup. Cum le răspunde celor care-i critică...
UTV
Justin Bieber, confruntare tensionată cu paparazzi în Palm Springs. „Tot ce vă interesează sunt banii!”