China a decis să boicoteze produsele H&M, după ce compania suedeză de îmbrăcăminte s-a angajat să nu mai cumpere bumbac din provincia chineză Xinjiang, după acuzaţiile despre munca forţată şi epurarea etnică la care sunt supuşi minoritarii uiguri din regiune. Premierul Suediei şi-a exprimat în acest caz susţinerea faţă de producătorul de haine, informează Agerpres.
„Cred că este foarte bine când companiile îşi asumă responsabilitatea pentru condiţiile de muncă ale salariaţilor peste tot în lume, pentru ca salariaţii să fie trataţi cu respect”, a declarat premierul Suediei Stefan Löfven.
În acelaşi timp, şeful Executivului suedez a îndemnat la o relaţie echilibrată cu China. „Vrem să avem un bun dialog şi bune schimburi cu China. China este o ţară mare şi importantă”, a adăugat el.
După publicarea unor studii asupra muncii forţate la care sunt supuşi uigurii în regiunea Xinjiang, mai multe companii de pret-a-porter, printre care cea suedeză H&M, americană Nike, germană Adidas sau japoneză Uniqlo, s-au angajat anul trecut, în comunicate, să boicoteze bumbacul din Xinjiang.
UE, Marea Britanie, SUA şi Canada au impus sancţiuni împotriva Chinei în legătură cu tratamentul aplicat uigurilor.
Principalele platforme de comerţ online din China au retras produsele H&M de la vânzare
După aplicarea sancţiunilor, China şi-a vărsat furia pe companiile occidentale Nike şi H&M.
H&M şi-a văzut miercuri produsele retrase de pe principalele site-uri chineze de vânzare online, chiar dacă cele circa 500 de magazine ale sale au rămas deschise.
Canalul CCTV care aparține statului a spus că H&M a „calculat greșit” încercând să fie un „erou al dreptății” și că „trebuie să plătească un preț mare pentru acțiunile sale greșite”.
H&M China a postat miercuri o declarație pe Weibo spunând că „respectă consumatorii chinezi ca întotdeauna” și că „nu susține nicio poziție politică”.
Până miercuri seară, cel puțin trei mari platforme chineze de comerț online - Pinduoduo, JD.com și Tmall - au retras produsele H&M de la vânzare, potrivit rapoartelor.
H&M, al doilea retailer de îmbrăcăminte la nivel mondial, îşi asigură mai mult de 5% din cifra sa de afaceri în China, unde se află aproape 10% dintre magazinele sale.
În plus, unul dintre subiectele de iritare din relaţiile Suediei cu Beijingul a fost în ultimele luni interzicerea de către autoritatea suedeză în domeniul telecomunicaţiilor a accesului gigantului chinez Huawei la licitaţia pentru echipamente 5G în Suedia, în numele securităţii naţionale.
Editor : M.L.