Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, a spus că până acum instituția pe care o conduce nu a primit nici o notificare din partea Grup Feroviar Român.
„Înțeleg că intenționează să depună în maximum zece zile. Legea nu dă niciun termen pentru că se presupune că e în interesul lor să obțină cât mai repede o aprobare din partea noastră, pentru că fără aprobarea noastră ei nu pot să dispună de compania pe care au cumpărat-o”, a spus Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.
Întrebat cât apreciază că va dura până va fi oferit avizul și un raport dacă este sau nu legală privatizarea CFR Marfă, Chirițoiu a precizat că, din punct de vedere legal, termenul maxim este de cinci luni de zile.
„Legea ne dă un termen maxim de cinci luni din momentul când e notificarea completă. În practică, oamenii vin la noi, depun o notificare, noi le mai cerem niște completări, deci mai trec câteva săptămâni până când spunem că avem toate datele. Din momentul acela curge termenul legal, care este de maximum cinci luni. Media noastră este două luni la un caz normal, care nu ridică mari probleme. Acesta probabil e un caz mai complicat. Eu mă aștept va dura mai mult de două luni, se va apropia de termenul maxim legal de cinci luni”, a afirmat președintele Consiliului Concurenței.
Bogdan Chirițoiu a precizat că dacă cele două părți decid anumite condiții privind termenele sau plata, Consiliul Concurenței nu este obligat să țină cont de acestea.
Președintele Consiliului a mai spus că ar prefera să nu se facă nicio legătură între obținerea raportului de la CC și plata sumei totale.
„Noi am prefera să nu se facă vreo legătură între plată și decizia noastră. Așa cum îl înțeleg eu (Hotărârea de Guvern – n.r.), da. HG menționează că pentru finalizarea tranzacției trebuie să se îndeplinească anumite condiții premergătoare, printre care listat și un aviz de la Consiliul Concurenței”, a punctat Chirițoiu.
Întrebat dacă există în Hotărârea de Guvern o precizare din care reiese că până pe 14 octombrie Consiliul Concurenței nu emite un raport, GFR nu mai este obligat să plătească, președintele Consiliului a răspuns:
„Din analiza pe care am făcut-o noi cu juriștii noștri e posibil o astfel de interpretare. Pentru mine nu e nicio legătură între decizia noastră și plata banilor. Dacă părțile se înțeleg, se poate face plata după avizul nostru, sau se poate face plata înainte. Este absolut la latitudinea lor. Legea nu îi obligă nici într-un fel, nici în altul”, a mai spus Bogdan Chirițoiu.
În cazul în care Gruia Stoica depune banii până pe 14 octombrie, dar Consiliul Concurenței constată că nu preluarea CFR Marfă de către GFR nu este legală, Bogdan Chirițoiu a spus că depinde de înțelegerea între părți.
Astăzi, oficialii Ministerului Transporturilor şi omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul firmei care a câştigat licitaţia pentru compania de stat, au semnat contractul de vânzare-cumpărare.