Boeing va modifica motoarele la aproape 7.000 de avioane, după un incident în care a murit o persoană

Data actualizării: Data publicării:
avion qantas boeing 737 NG
Foto: Getty Images

Investigatorii care cercetau un incident aviatic petrecut anul trecut, în care o persoană aflată la bordul unui avion Boeing și-a pierdut viața, au recomandat modificarea motoarelor la toate avioanele Boeing 737 Next Generation aflate în uz, informează CNN.

Un pasager a fost ucis într-un incident petrecut anul trecut la bordul unei curse Southwest Airlines, când pala unei elice de la un motor s-a rupt, iar o parte din învelișul propulsorului s-a desprins și a lovit aeronava. Un geam a fost spart în urma impactului, iar cabina aeronavei s-a depresurizat. Echipajul a reușit să aducă aeronava la sol, însă femeia care stătea lângă geamul spart a murit.

Consiliul Național pentru Siguranța Transporturilor (NTSB), care a investigat accidentul, a recomandat ca Boeing să modifice o parte din învelișul motoarelor pentru a împiedica ca o componentă ruptă să se desprindă pe viitor. Potrivit NTSB, toate aeronavele Boeing 737 NG ar trebui modificate după ce compania găsește o soluție.

Boeing a livrat aproximativ 6.700 de aeronave 737 NG companiilor aviatice din întrega lume, dar a încetat să primească comenzi pentru acest model odată cu lansarea modelului 737 Max. În prezent, Boeing mai are de construit și livrat sub 100 de avioane 737 NG.

Avioanele 737 NG nu au fost afectate de menținerea la sol a avioanelor 737 Max, survenită după două accidente grave petrecut în scurt timp. Cu toate acestea, modelul 737 NG are alte probleme cunoscute, printre care crăpături descoperite la modele mai vechi la o componentă care ține aripile legate de fuselaj. Câteva avioane au fost menținute la sol din cauza acestei probleme.

Decizia finală privind obligația reparației aparține Administraţia Federală a Aviaţiei din SUA, nu Consiliului Național pentru Siguranța Transporturilor, care se ocupă doar de investigațiile realizate după accidente. Cu toate acestea, Boeing a anunțat că deja lucrează la îmbunătățiri ale motoarelor care se adresează recomandărilor făcute de NTSB. Totodată, compania a anunțat că până la definitivarea și implementarea soluției, vor fi efectuate inspecții ale elicelor astfel încât aeronavele Boeing 737 NG să opereze în siguranță.

"Scopul nostru comun este să contribuim la evitarea unor evenimente similare pe viitor", a anunțat compania.

Consiliul Național pentru Siguranța Transporturilor (NTSB) nu a atribuit vina în cazul incidentului Southwest Airlines nici companiei Boeing, nici companiei aeriene. Crăpătura în pala elicei nu putea fi detectată și riscul ca învelișul motorului să se desprindă era necunoscut anterior acestui accident.

Editor web: Vlad Mironescu

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Călin Georgescu spune că nu a dorit să devină preşedinte. Care era planul lui, de fapt: „România, o...
Digi FM
Cu ce probleme s-a confruntat Cristina Bâtlan. Fiul ei a fost operat de zece ori: „E o chestie foarte rară...
Pro FM
Sam Asghari, fostul soț al lui Britney Spears, recunoaște că relația cu vedeta i-a dat un impuls în carieră...
Film Now
Nicole Kidman, schimbare majoră în carieră după ce a fost acuzată că apare în mai toate filmele și serialele
Adevarul
Trump amenință Rusia cu consecințe „devastatoare” dacă nu acceptă acordul de încetare a focului cu Ucraina
Newsweek
Guvernul crește, mâine, pensiile pentru 2.800.000 de pensionari. Cine ia banii și când DOCUMENT
Digi FM
Ianis Hagi, marele absent la decorarea lui Gică Hagi de la Cotroceni. Motivul pentru care nu a participat la...
Digi World
Gustarea care-ți poate proteja ochii, superaliment și pentru inimă și creier. Consumată zilnic în cantități...
Digi Animal World
Momentul când un delfin de peste 400 de kilograme sare în barca unor pescari. Imaginile sunt virale
Film Now
Keanu Reeves, detaliile care îi arată latura „umană”. Ce a făcut timp de zece ani și nu a știut nimeni: „Mi-a...
UTV
Otniela Sandu, prima reacție după ce Sebastian Dobrincu s-a împăcat cu Ioana Ignat. „Faptele arată mai mult...