Investigatorii care cercetau un incident aviatic petrecut anul trecut, în care o persoană aflată la bordul unui avion Boeing și-a pierdut viața, au recomandat modificarea motoarelor la toate avioanele Boeing 737 Next Generation aflate în uz, informează CNN.
Un pasager a fost ucis într-un incident petrecut anul trecut la bordul unei curse Southwest Airlines, când pala unei elice de la un motor s-a rupt, iar o parte din învelișul propulsorului s-a desprins și a lovit aeronava. Un geam a fost spart în urma impactului, iar cabina aeronavei s-a depresurizat. Echipajul a reușit să aducă aeronava la sol, însă femeia care stătea lângă geamul spart a murit.
Consiliul Național pentru Siguranța Transporturilor (NTSB), care a investigat accidentul, a recomandat ca Boeing să modifice o parte din învelișul motoarelor pentru a împiedica ca o componentă ruptă să se desprindă pe viitor. Potrivit NTSB, toate aeronavele Boeing 737 NG ar trebui modificate după ce compania găsește o soluție.
Boeing a livrat aproximativ 6.700 de aeronave 737 NG companiilor aviatice din întrega lume, dar a încetat să primească comenzi pentru acest model odată cu lansarea modelului 737 Max. În prezent, Boeing mai are de construit și livrat sub 100 de avioane 737 NG.
Avioanele 737 NG nu au fost afectate de menținerea la sol a avioanelor 737 Max, survenită după două accidente grave petrecut în scurt timp. Cu toate acestea, modelul 737 NG are alte probleme cunoscute, printre care crăpături descoperite la modele mai vechi la o componentă care ține aripile legate de fuselaj. Câteva avioane au fost menținute la sol din cauza acestei probleme.
Decizia finală privind obligația reparației aparține Administraţia Federală a Aviaţiei din SUA, nu Consiliului Național pentru Siguranța Transporturilor, care se ocupă doar de investigațiile realizate după accidente. Cu toate acestea, Boeing a anunțat că deja lucrează la îmbunătățiri ale motoarelor care se adresează recomandărilor făcute de NTSB. Totodată, compania a anunțat că până la definitivarea și implementarea soluției, vor fi efectuate inspecții ale elicelor astfel încât aeronavele Boeing 737 NG să opereze în siguranță.
"Scopul nostru comun este să contribuim la evitarea unor evenimente similare pe viitor", a anunțat compania.
Consiliul Național pentru Siguranța Transporturilor (NTSB) nu a atribuit vina în cazul incidentului Southwest Airlines nici companiei Boeing, nici companiei aeriene. Crăpătura în pala elicei nu putea fi detectată și riscul ca învelișul motorului să se desprindă era necunoscut anterior acestui accident.
Editor web: Vlad Mironescu