"Pentru anul 2015, estimăm o creştere a cifrei de afaceri cu 10 milioane de euro, iar numărul de pasageri va ajunge la 1,6 milioane. Anul 2014 estimăm să îl închidem cu o cifră de afaceri de 150 milioane de euro. În ceea ce priveşte flota Blue Air, aceasta va creşte în următorii cinci ani cu cel puţin o aeronavă pe an", a declarat directorul general al companiei, Gheorghe Răcaru, citat de Mediafax.
În 2013, Blue Air a înregistrat afaceri de 135 milioane euro şi a transportat 1,35 milioane de pasageri.
Operatorul aerian a realizat investiţii de peste 6 milioane euro în acest an, fondurile fiind alocate, printre altele, pentru deschiderea a şase rute noi (din Bucureşti către Koln, Liverpool, Milano şi Torino şi rutele Bacău - Liverpool, respectiv Torino - Catania), diversificarea serviciilor opţionale de tip premium, programe de formare profesională sau mărirea flotei.
Alte proiecte au vizat deschiderea unei baze operaţionale la Torino şi achiziţionarea unui hangar pentru relocarea liniei de întreţinere a aeronavelor.
"Toate rutele deschise în acest an au răspuns pozitiv din punctul de vedere al traficului", a afirmat Gheorghe Răcaru, într-o conferinţă de presă.
Flota Blue Air include în prezent 11 aeronave, patru proprii şi şapte închiriate. Firma Airline Management Solutions, înfiinţată de patru acţionari români, a preluat în mai 2013 fondul de comerţ al Blue Air, companie controlată de omul de afaceri Nelu Iordache.
Wizz Air, principalul competitor al Blue Air, estimează că va transporta în acest an peste 3,8 milioane de pasageri în şi dinspre România, în creştere cu aproximativ 20% faţă de 2013. Pe piaţa de transport aerian low-cost din România mai sunt prezente companiile Ryanair, EasyJet şi Germanwings.
Transportul aerian din România a crescut cu 3,5% anul trecut, la 10,01 milioane pasageri, potrivit datelor Eurostat. Peste 8 milioane de pasageri au călătorit în ţări din Uniunea Europeană, 1,25 milioane călători au zburat în spaţiul extracomunitar, în vreme ce traficul intern a însumat 560.000 de pasageri.