Contractul pentru realizarea celor aproape 29 de kilometri din lotul al doilea al autostrăzii Lugoj-Deva a fost semnat în toamna anului 2013, câştigătoare fiind asocierea italiană Salini-Impregilo. Atunci, italienii au venit cu o ofertă foarte bună, preţul pentru realizarea lucrării fiind cu 50 la sută mai mic decât estimase CNADNR. Acum autorităţile vor plăti 77 de mii de euro unei firme specializate care să realizeze o expertiză pentru a controla dacă aceste lucrări sunt conforme.
„După experienţa cu lotul III al autostrăzii Sibiu-Orăştie, am hotărât că pentru lotul II al autostrăzii Lugoj - Deva, să facem o expertiză tehnică care să ne dea date exacte asupra execuţiei şi calităţii acestui lot”, spune Cătălin Homor, director general al CNADNR SA.
Totul a început după inaugurarea lotului al 3-lea din autostrada Sibiu-Orăştie, când pe o porţiune de drum au început să apară fisuri. După mai multe verificări s-a constatat că lucrarea trebuie demolată, aşa că seriozitatea firmei Impregilo a fost pusă la îndoială. După acest episod, angajaţi ai companiei au mers în teren să verifice cum merg lucrările şi la lotul 2 din autostrada Lugoj-Deva, mai ales că împotriva firmei respective există și o plângere penală.
Interesant este că studiile de fezabilitate pentru lucrările realizate atât la lotul închis din autostrada Sibiu-Orăştie, cât şi la cel din Lugoj-Deva, au fost făcute de aceeaşi firma germană - DIWI Consult International. Aproape 13 milioane de euro a încasat această firmă germană pentru a realiza studiile de fezabilitate și pentru a urmări lucrările, dar când au apărut problemele la autostrada Sibiu, firma era deja în insolvenţă.
Termenul pentru deschiderea lotului 2 din autostrada Lugoj Deva ar fi trebuit să fie luna mai a acestui an însă, cel mai probabil, acesta va fi depășit.
Lotul 2 din autostrada Lugoj-Deva leagă localităţile Traian Vuia şi Coşeviţa, costul prevăzut iniţial şi decontat de Uniunea Europeană fiind de 128 de milioane euro.