Ultima investiţie pe care grupul german Bosch a făcut-o în România se referă la o fabrică deschisă la Cluj. La 80 de milioane de euro s-a ridicat investiţia în liniile de producţie care fac unităţi electronice de comandă pentru maşini.
Mai exact, este vorba despre sistemul care coordonează practic maşinile de ultimă generaţie pentru că de la aprinderea motorului până la declanşarea airbagului, totul este controlat electronic. Inclusiv sistemul de control al noxelor se face tot electronic şi, potrivit publicaţiei Bild, chiar Bosch ar fi produs softul folosit de Volkswagen pentru a păcăli testele.
Bosch susţine însă că a avertizat producătorul auto că instalarea acestor sisteme pe maşini este ilegală.
Softul nu avea însă cum să fie produs în România, căci acesta a fost livrat către Volkswagen încă din 2007, an în care la noi în ţară Bosch avea altfel de afaceri. Fabrica de la Cluj, unde se produc unităţile electronice de comandă pentru autovehicule, a fost inaugurată abia anul trecut.
Tot la Cluj, nemţii au deschis în primăvara acestui an un centru IT de cercetare şi dezvoltare.
Bosch face în România şi senzorii care ajută la sistemul inteligent de frânare al maşinilor. Aceştia sunt produşi în fabrica de la Blaj.
La Bucureşti există un centru de distribuţie care aparţine tot grupului german, iar la Timişoara au deschis un centru de comunicare.
În total, pentru toate unităţile Bosch din România lucrează în jur de 2.400 de persoane. Dar dincolo de oamenii care sunt angajaţi direct ai companiei, există alte firme din economia românească care profită de prezenţa Bosch la noi în ţară.
Bosch cumpără materie primă de peste o sută de milioane de euro de la firmele româneşti, iar calculele făcute pentru 2014 vorbesc despre achiziţii de 133 de milioane de euro, cu 20 de milioane mai mult decât în 2013.
Nemţii de la Bosch sunt prezenţi în România de 20 de ani şi produc la noi componente auto, distribuie scule electrice, sisteme de încălzire, de securitate, siguranţă şi comunicaţii, afaceri care le aduc nemţilor vânzări anuale de aproape două sute de milioane de euro.