Start-upuri româneşti cu bani de la Bruxelles. Antreprenorii români au şansa să acceseze până la 2,5 milioane de euro de la Consiliul European de Inovare, dacă reuşesc să creeze un start-up inovator. Pentru a aplica la acest program al Comisiei Europene, doritorii se pot înscrie online, iar durata de selecţie este relativ scurtă, de aproximativ trei luni.
În ultima perioadă, tot mai multe start-up-uri româneşti au obţinut finanţări importante, au participat la competiţii la nivel modial, au fost premiate, şi-au lansat produsele şi s-au extins în pieţele de peste graniţe.
Ramona Samson şef unitate adjunct Investiţii şi IMM, Comisia Europeană: Cred că România are un potenţial enorm după experienţa şi exemplul oferit cu UiPath, unicul unicorn din România. Oricine cu o idee inovatoare poate veni la noi în faza de proiect şi depune o aplicaţie, o propunere care va fi evaluată nu doar la nivel tehnologic pe bază de sector, dar îi vom invita şi la Bruxelles la un interviu.
Viorel Peca, şef unitate Future Emerging Technologies: Eu zic că e de o importanţă foarte mare, cu atât mai mult cu cât pe lângă partea de finanţare există şi partea de coaching, partea de business support services, care este o parte esenţială.
Programul are doi piloni principali pentru care se pot obţine finanţări.
Ramona Samson: Vorbim despre granturi pe Pathfinder de până la 2,5 milioane de euro, iar pe partea de Accelerator, granturi plus acţiuni. Comisia Europeană va cumpăra acţiuni în firma respectivă până la 15 milioane de euro pe proiect.
Mihai Sfinţescu, consultant start-upuri: Cred că o mare parte dintre tinerii antreprenori se uită şi către programele acestea europene care pot să sprijine start-upurile, mai ales în perioadele iniţiale în care fluxul de numerar este negativ şi practic cineva trebuie să susţină dezvoltarea inovaţiei respective până când ea se poate susţine singură din veniturile firmei.
Consiliul European de Inovare îşi doreşte ca prin acest program să îi determine pe antreprenori să creeze start-upuri care pot dovedi o valoare europeană adăugată, care să acopere piaţa globală, nu doar pe cea a ţării din care vin.