O nouă conducere, noi obiective. Daimler, proprietarul Mercedes-Benz, renunţă la parteneriatul cu Renault-Nissan. Noul şef al Daimler a făcut anunţul, spunând că proiectele comune nu vor fi prelungite şi că va lăsa alianţa dintre cei trei producători să se destrame de la sine. În plus, sunt luate în calcul economii de până la 8 miliarde de euro până în 2021. O restructurare masivă a întregii companii este pe cale să aibă loc.
Parteneriatul dintre Daimler, Renault şi Nissan datează de aproape două decenii. Se miza atunci pe o cooperare pe piaţa europeană şi tot atunci s-au bus bazele dezvoltării de motoare, a unei platforme comune pentru Smart şi Twingo, a unui pick-up bazat pe Nissan Navara, dar şi a unei uzine în Mexic, în care producătorii au investit un miliard de euro. Între timp, proiectul de la uzina din Mexic a fost abandonat, iar vânzările Smart și Twingo sunt mult sub așteptări.
În prezent, cei trei producători mai folosesc în comun doar anumite platforme şi motoare precum producţia modelului Mercedes Citan de către Renault sau dezvoltarea în comun a unui motor pe benzină care să fie instalat pe modelul Renault Megane sau pe Mercedes Classe A.
Viitorul director al Daimler, care urmează să îşi preia mandatul începând cu luna viitoare, nu mai vrea să reînoiască parteneriatul cu Alianţa Renault Nissan. Acesta a anunţat că va lăsa să curgă de la sine proiectele prezente, dar nu va mai demara altele noi, potrivit revistei germane Manager Magazin.
Daimler avea deja în plan o restructurare masivă. Potrivit unor surse anonime, grupul german vrea ca până în 2021 să facă în total economii de până la 8 miliarde de euro - şase miliarde la divizia de automobile Mercedes-Benz şi încă două miliarde la cea de camioane. De asemenea, printre măsurile pe care urmează să le ia șefii companiei se numără și reducerea locurilor de muncă cu aproximativ 10.000 de persoane.
De altfel, încă din februarie, Daimler anunţa că va lua măsuri de reducere a costurilor, după o scădere de 22% a profitului operațional în trimestrul patru. Scăderea a fost afectată de războaiele comerciale, de creșterea cheltuielilor pentru dezvoltarea de automobile electrice și de declinul cererii. În plus, potrivit Manager Magazin, la aproximativ 30.000 de automobile Mercedes-Benz au fost găsite defecțiuni la sistemele electronice care vor trebui reparate şi care vor genera întârzieri de producţie. Doar acest eveniment a dus la o scădere a veniturilor cu aproximativ 2 miliarde de euro şi ar putea afecta şi câştigurile din primul trimestru din 2019 cu până la o jumătate de miliard de euro.
Un alt plan ambiţios al companiei este ca până în 2040, niciunul dintre vehiculele sale să nu mai genereze emisii de dioxid de carbon. Asta şi pentru că Daimler este în prezent investigată în Germania pentru emisiile a peste 60.000 de automobile Mercedes. Grupul german este suspectat că ar fi folosit softuri pentru manipularea testelor de poluare similare cu cele de la Volkswagen.