Au produse diferite, activează în domenii diferite, dar strategia după care îşi aleg culorile din logo-uri este, în cazul multor companii, aceeaşi. Este şi motivul pentru care în siglele multor lideri din diverse domenii regăsim, deseori, cam aceleaşi culori. Albastru deschis, spre exemplu, este culoarea pe care au mizat giganţi precum Google, Facebook, Twitter sau Samsung. Imaginea, ambalajul, contează, sunt elemente care vând. Iar companiile ştiu acest lucru şi lucrează la crearea logourilor cu cei mai buni designeri din industrie.
Culoarea albastru este supranumită regina culorilor şi este prezentă în peste 50% din logourile companiilor, indiferent de industrie. Experţii în design consultaţi de CNBC au analizat siglele a 14 mii de companii şi au descoperit strategii comune în baza cărora firmele din industrii precum IT, retail şi sănătate au ales această nuanţă.
Albastrul reprezintă simbolul încrederii şi al maturităţii - calităţi pe care multe companii le invocă atunci când vor să atragă clienţi. În domeniul tehnologiei, sunt multe companii care au ales culori similare pentru logourile lor. Microsoft şi Google au combinaţii cromatice asemănătoare - verde, galben, roşu şi, bineînţeles, albastru. Designerii susţin că nu e doar o simplă coincidenţă: aceste companii vor să arate că au o varietate de produse, iar în spatele fiecărei culori alese se află un mesaj: roşu - puterea de a acţiona, verde - prospeţime, galben - distracţie, iar albastru - încredere. Această combinaţie de culori e folosită şi de americanii de la eBay.
Dintre giganţii IT, se remarcă însă Apple - al cărui logo este monocromatic. Dar nu a fost dintotdeauna aşa: între 1976 şi 1998, celebrul măr muşcat al companiei fondate de Steve Jobs era desenat în culorile curcubeului. Atunci când a ales doar o singură culoare, adică logo-ul Apple pe care îl cunoaştem astăzi, Steve Jobs spunea că este un fan al simplităţii, iar a alege ceva simplu a fost mult mai greu decât şi-a imaginat iniţial.
O altă companie care a mizat pe o singură culoare este Snapchat. Utilizat mai ales în rândul tinerilor, fondatorul firmei a explicat că a ales culoarea galbenă pentru că aceasta transmite distracţie, voioşie. În acord cu publicul ţintă al aplicaţiei.
Pe de altă parte, în comerţ, roşu este culoarea aleasă de aproape doua treimi dintre jucători. Americanii de la Target o folosesc pentru că reprezintă pasiune, vigoare şi viteză. E culoare dominantă şi printre jucatorii europenei. În contrast însă cu rivalii de la Walmart, care au ales albastru şi galben.
În cazul marilor corporaţii, precum firmele de avocatură, direcţia este mai simplă, iar logourile acestor firme sunt compuse, deseori, dintr-o culoare dominantă şi poate una secundară neutră. Şi de această dată, culoarea albstru este întâlnită deseori.