China este cel mai bun exemplu de piață pe care poți să vinzi orice, mai ales când vine vorba de bunuri de larg consum. Iar țara asta avea nevoie de o sărbătoare dedicată cumpărăturilor la prețuri reduse, pe model american. Nu se numește Black Friday, ci Singles Day și se desfășoară pe 11 noiembrie, în fiecare an, din 1990 încoace.
Singles Day a început ca o sărbătoare obscură „anti-Valentine” pentru persoanele singure din China din anii 1990, când studenții de la Universitatea Nanjing au început să sărbătorească singurătatea lor.
Singles Day a prins contur dintr-o realitate a vremii, care nu are neapărat legătură cu cumpărăturile.
Această alternativă la Black Friday a fost preluată de gigantul de comerț online Alibaba în 2009 și a devenit acum o zi în care toți, indiferent de statutul lor, își cumpără cadouri. De asemenea, a fost văzută ca o șansă de a spori vânzările în perioada de relaxare între sărbătorile naționale ale Săptămânii Aurii din China, din octombrie, și sezonul cumpărăturilor de Crăciun.
Astfel, anul acesta, de Black Friday-ul local se așteaptă să aibă peste 20 de miliarde de dolari încasări.
Sursa: playtech.ro