Autoturisme mai uşoare pentru un consum redus de combustibil. Cum reduce Arcelor Mittal greutatea oţelului

Data publicării:
masini fabrica

ArcelorMittal, gigantul siderurgic care controlează combinatul de la Galaţi a anunţat că, printr-o nouă tehnică de prelucrare a oţelului, poate reduce cu 174 de kilograme greutatea unei maşini. Înseamnă că şasiul unei camionete poate fi cu 23% mai uşor.

Această nouă tehnică nu este nici magie, nici alchimie. Siderurgiştii de la Mittal pur şi simplu au întărit oţelul suficient de mult cât să permită turnarea unor componente mai subţiri, dar la fel de rezistente.

Atât în Uniunea Europeană, cât şi în Statele Unite, companiile auto vor trebui să producă automobile mai puţin poluante. Ca să emită mai puţine noxe, vor trebui să consume mai puţin carburant, iar una dintre modalităţile prin care poate fi diminuat consumul este diminuarea greutăţii automobilului.

Industria siderurgică trebuie să se adapteze la aceste schimbări. Căci dacă oţelul nu va deveni mai uşor, va fi înlocuit de companiile auto cu alte materiale. Până acum, alternativa preferată a fost aluminiul.

Însă, siderurgiştii trebuie să se concentreze şi pe calitate, nu doar pe greutate. De exemplu, Dacia a refuzat să cumpere tablă de la combinatul ArcelorMitall din Galaţi. Caroseriile din oţel românesc rugineau prea uşor, spuneau anul trecut surse de la Mioveni pentru Ziarul Financiar.

Tot anul trecut, ministrul economiei de atunci, Varujan Vosganian, le recomanda celor de la Mittal Galaţi să investească în tehnologia care le-ar putea permite să producă tablă bună pentru industria auto, pentru că şi-ar recupera banii în doar jumătate de an.

Totuşi, chiar dacă fostul Sidex nu lucrează cu Dacia, celelalte combinate siderurgice ArcelorMittal din restul lumii livrează componente pentru diverşi constructori auto.

Aşa că, reducerea greutăţii acestor componente pentru reducera consumului şi poluării este esenţială pentru companie. Asta în condiţiile în care industria siderurgică încă mai simte efectele crizei.

În Europa, problemele economiei şi reducerea producţiei de automobile au eliminat 40.000 de locuri de muncă în industria producătoare de oţel. Cererea a scăzu cu 25%, iar marile combinate au cerut facilităţi la Bruxelles şi în statele membre ale Uniunii Europene. În România, Mittal a primit o amânare a plăţii subvenţiilor pentru energia verde.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Meteorologii anunță o lună ianuarie cum n-a mai fost în România. Vreme neobișnuită și temperaturi ciudate
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
Miliardarul Jeff Bezos se căsătorește: Nuntă fastuoasă, de 600 de milioane de dolari, în Aspen, pe...
Newsweek
Ultimele vești de la Casa de Pensii despre indexarea pensiilor în ianuarie: Va veni direct majorată
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Scarlett Johansson nu-și dorește ca fiica sa să afle acest lucru despre ea: „Mi-e atât de rușine”
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...