Asalt german asupra supremației Tesla pe piața automobilelor electrice

Data actualizării: Data publicării:
Mercedes-Benz Production At Bremen Factory
Foto: Guliver/Getty Images

Mercedes-Benz prezintă marţi, la Stockholm, primul său SUV electric, EQC.

Mercedes-Benz va prezenta marţi, la Stockholm, mult-aşteptatul său SUV electric, EQC, marcând începutul atacului german împotriva dominaţiei Tesla pe piaţa automobilelor premium care funcţionează pe bază de baterie, relatează Reuters, potrivit News.ro.

Mercedes-Benz, divizie a grupului Daimler, grupul BMW şi Audi şi Porsche, divizii ale Volkswagen, au drept concurent producătorul californian de automobile electrice premium Tesla.

Vânzările Tesla de automobile entry-level Model 3 ar urma să atingă în acest an aproximativ 50.000 de unităţi şi un nivel aproape dublu în 2019.

Mercedes EQC, al cărui program de lansare, la Stockholm, include o demonstraţie de yoga, cu adresare directă generaţiei millennials care a migrat către Tesla, este primul model de serie sub brandul electric EQ. Vehiculul va fi urmat în curând de modele noi ale BMW şi Audi.

”Tesla are în prezent o poziţie puternică pe piaţa vehiculelor electrice de lux, dar situaţia se va schimba după sosirea ofertelor germane premium”, a declarat Wajih Hossenally, analist la IHS Markit.

El a adăugat că Tesla nu are în prezent concurenţă, dar situaţia se va schimba începând din 2019.

LMC Automotive anticipează la rândul ei un declin constant al cotei Tesla pe piaţa automobilelor electrice, în următorul deceniu, de la 12,3% în prezent la 2,8%, chiar dacă vânzările sale în termeni absoluţi vor continua să crească.

Cota de piaţă combinată a producătorilor germani o va depăşi pe cea a Tesla şi va ajunge la 11,8% în 2020, iar trei ani mai târziu la 19%, potrivit estimărilor LMC Automotive.

Noile vehicule Mercedes, care vor ajunge la primii clienţi anul viitor, vor avea preţuri apropiate de SUV-ul pe benzină GLC, pentru a concura automobilul Model 3 al Tesla, al cărui preţ porneşte de la 49.000 de dolari.

Tesla urmează să lanseze SUV-ul Model Y, care se va alătura vehiculelor high-end Model X şi  Model S, dar nu înainte de 2020-21.

EQC atenuează proporţiile înalte cu curbe sportive şi stop pe spate pe toată lăţimea maşinii, în timp ce interiorul seamănă cucel al Mercedes Clasa C.

La fel ca Tesla, Mercedes a anunţat comenzi pentru EQC în Norvegia înainte de a anunţa preţul. Compania germană a atras peste 2.000 de avansuri returnabile în valoare de 20.000 de coroane (2.400 dolari) pe cea mai mare piaţă de automobile electrice din Europa, unde Tesla a vândut anul trecut 8.500 de vehicule.

Lansarea EQC va fi în centrul unui eveniment de trei zile la care vor fi prezenţi DJ şi un star de yoga pe YouTube.

Audi va începe luni producţia SUV-ului e-Tron, înainte de lansarea vânzărilor pe 17 septembrie, la San Francisco, la doar 40 de mile distanţă de fabrica Tesla din Fremont. Compania intenţionează să primească comenzi pe baza unor avansuri returnabile de 1.000 de dolari.

Vehiculul e-Tron va ajunge în showroom-uri la începutul anului viitor, iar în 2020 va fi urmat de două automobile sport electrice Audi şi modelul sport Porsche Taycan.

BMW a angajat un avion de marfă al Lufthansa pentru a transporta modelul electric Vision iNext, aflat încă în fază de concept, de la Munchem la Beijing via New York şi San Francisco. Evenimentele vor avea loc în cele patru oraşe, pe parcursul a cinci zile.

Inspiraţi de Tesla, cei trei producători auto germani îşi dezvoltă propria reţea de încărcare rapidă, pe autostrăzile principale, în parteneriat cu Ford.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri