ANALIZĂ. De ce nu au reușit Lidl sau Penny să se impună pe piața din România? 

Data publicării:
SHOP
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

În România, aceste magazine au o cotă de piaţă mai mică decât hipermarketurile. Totul are legătură cu percepţia şi comportamentul consumatorilor, care pentru câţiva lei în plus pe bon vor să se relaxeze făcându-şi cumpărăturile într-un magazin mare. Asta nu înseamnă că românilor nu le plac promoţiile. Dar le plac doar la produsele scumpe.

La prima vedere, consumatorul român are un comportament foarte ciudat. Îi plac promoțiile la electronice și haine, dar nu se da în vânt după reducerile de preț la mâncare și alte produse de larg consum. Așa se face ca discounterii, adică magazinele de reduceri precum Lidl, Penny și XXL Mega Disount, au o cotă de piață mică în comerțul din România, doar 14%, potrivit unei analize PriceWaterhouseCoopers.

Uriașele hipermarketuri, au o pondere în piață aproape de două ori mai mare decât magazinele de reduceri, chiar dacă au prețuri mai mari, iar supermarketurile mai mici ca dimensiuni, dar de asemenea cu prețuri mai mari decât discounterii au o pondere în comerț de aproape trei ori mai mare.

Iar cei de la PriceWaterhouseCoopers estimează că procentele fiecărui tip de magazin nu se vor schimba foarte mult în următorii ani. Hipermarketurile nu se vor extinde prea mult pentru că nu prea mai au spații în orașe, iar la marginea lor sunt prea izolate de consumatorii fără automobile.

Supermarketurile vor crește probabil cel mai mult și vor ajunge să acapareze jumătate din piață. Iar magazinele de reduceri vor crește, dar foarte puțin, pentru că nu sunt șanse mari să devină atât de populare în România cum sunt în Germania, Austria sau Polonia.

PriceWaterhouseCoopers consideră că în România cumpărăturile nu depind de bugetul consumatorului, ci sunt o experiență. Consumatorul român vrea să se relaxeze la cumpărături. Așa că îi place să se plimbe printre rafturile frumos aranjate ale hipermarketurilor, chiar dacă înfățișarea magazinului se resimte în prețul produselor.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Peștele de 5 ori mai ieftin decât somonul, dar la fel de sănătos. Mulți români îl ocolesc însă
Digi FM
Tudor Chirilă, despre serialul-fenomen Adolescence: „M-a cam dărâmat, ar trebui să fie parte din modulul...
Pro FM
Bianca Censori vrea să-l părăsească pe Kanye West, dar se teme: „El controlează atât de multe aspecte ale...
Film Now
Channing Tatum și transformările la care și-a supus corpul. Actorul nu va mai accepta roluri pentru care...
Adevarul
Caz bizar. Un bărbat a ajuns la spital după ce a rămas cu mâna prietenei sale blocată în gură
Newsweek
Vin banii de la Mica Recalculare. Pensiile cresc cu sume între 100 și 700 de lei în luna mai
Digi FM
Shiloh, fiica actorilor Angelina Jolie și Brad Pitt, imagini virale. Fanii sunt convinși că adolescenta calcă...
Digi World
De ce nu e bine să asociem friptura cu cartofii prăjiţi. Explicaţiile medicului Mircea Beuran
Digi Animal World
Această femeie a coborât un munte, cărându-și câinele de 49 de kilograme în spate. Imaginile cu animalul...
Film Now
Maria Shriver, detalii sfâșietoare despre divorțul de Arnold Schwarzenegger: „Mi-a frânt inima, mi-a zdrobit...
UTV
Luminița Anghel, confesiuni dureroase despre fiul adoptiv: „Nu vrei să știi ce priviri, câtă ură… mi-a fost...