În România, aceste magazine au o cotă de piaţă mai mică decât hipermarketurile. Totul are legătură cu percepţia şi comportamentul consumatorilor, care pentru câţiva lei în plus pe bon vor să se relaxeze făcându-şi cumpărăturile într-un magazin mare. Asta nu înseamnă că românilor nu le plac promoţiile. Dar le plac doar la produsele scumpe.
La prima vedere, consumatorul român are un comportament foarte ciudat. Îi plac promoțiile la electronice și haine, dar nu se da în vânt după reducerile de preț la mâncare și alte produse de larg consum. Așa se face ca discounterii, adică magazinele de reduceri precum Lidl, Penny și XXL Mega Disount, au o cotă de piață mică în comerțul din România, doar 14%, potrivit unei analize PriceWaterhouseCoopers.
Uriașele hipermarketuri, au o pondere în piață aproape de două ori mai mare decât magazinele de reduceri, chiar dacă au prețuri mai mari, iar supermarketurile mai mici ca dimensiuni, dar de asemenea cu prețuri mai mari decât discounterii au o pondere în comerț de aproape trei ori mai mare.
Iar cei de la PriceWaterhouseCoopers estimează că procentele fiecărui tip de magazin nu se vor schimba foarte mult în următorii ani. Hipermarketurile nu se vor extinde prea mult pentru că nu prea mai au spații în orașe, iar la marginea lor sunt prea izolate de consumatorii fără automobile.
Supermarketurile vor crește probabil cel mai mult și vor ajunge să acapareze jumătate din piață. Iar magazinele de reduceri vor crește, dar foarte puțin, pentru că nu sunt șanse mari să devină atât de populare în România cum sunt în Germania, Austria sau Polonia.
PriceWaterhouseCoopers consideră că în România cumpărăturile nu depind de bugetul consumatorului, ci sunt o experiență. Consumatorul român vrea să se relaxeze la cumpărături. Așa că îi place să se plimbe printre rafturile frumos aranjate ale hipermarketurilor, chiar dacă înfățișarea magazinului se resimte în prețul produselor.