Cele mai mari disponibilizări făcute de Amazon sunt la divizia care a conceput telefonul Fire, care s-a dovedit un eşec de piaţă. Numărul exact nu este cunoscut, deoarece compania are politici foarte stricte de personal şi confidenţialitate. Cine oferă detalii, nu mai primeşte plăţile compensatorii. Echipa de ingineri făcea parte din aşa-numitul laborator 126 pe care compania l-a înfiinţat în Silicon Valley în urmă cu 11 ani pentru dezvoltarea de electronice noi. Cum Amazon este înainte de toate o librărie online, primul produs al laboratorului a fost cititorul de cărţi electronice Kindle.
După apariţia iPad-ului, Amazon a încercat să transforme Kindle într-o tabletă în toată regula şi a lansat varianta Fire, care a avut un succes moderat. Însă, fondatorul companiei, Jeff Bezos, a avut un plan şi mai ambiţios. A vrut să atace cota de piaţă a iPhone-ului celor de la Apple. Aşa că le-a cerut inginerilor din laboratorul 126 să producă un telefon inteligent, care a fost botezat tot Fire. Le-a cerut să fie cât mai performant, ceea ce s-a simţit în preţ. La fel de scump ca iPhone-ul, telefonul Fire nu a avut succes, deoarece Amazon nu are armata de fani pe care o are Apple. Şi nu are nici o maşinărie de marketing la fel de bine dezvoltată.
Lipsa unei strategii coerente de vânzări a devenit un handicap pentru Amazon, deşi este una dintre companiile inovatoare din industria IT. De exemplu, asistentul vocal Echo este apreciat de cei care îl folosesc, însă vânzările sale nu au decolat niciodată.
În plus, Amazon dă impresia că toate dispozitivele sale sunt de fapt o extensie a magazinului on-line pe care îl administrează. Interfaţa dispozitivelor Kindle şi Fire este special concepută pentru cumpărarea de conţinut şi mărfuri de pe site-urile Amazon.
Acum, compania pare că va încerca o strategie nouă. Pe lângă renunţarea la echipa care a lucrat la dezvoltarea telefonului, va trebui să găsească un înlocuitor pentru unul dintre cei mai buni ingineri ai săi, Jon McCormack, recrutat de curând de Google.