Pesta porcină: Comisia Europeană salută sacrificările preventive de porci sănătoși în Belgia
Data actualizării: Data publicării:
Foto: Guliver/Getty Images
Comisia Europeană, care consideră o „prioritate” lupta împotriva pestei porcine africane, a salutat luni decizia Belgia de a efectua sacrificări preventive de porci, la zece zile după depistarea virusului în această ţară, relatează AFP.
Foto: Guliver/Getty Images
„Autorităţile belgiene au luat decizia bună de a sacrifica animalele sănătoase în zona afectată, pentru a evita ca maladia să afecteze crescătoriile fără probleme”, a declarat o purtătoare de cuvânt în cadrul conferinţei de presă cotidiene a executivului european.
Lupta împotriva acestui virus - care nu-i afectează decât pe porci şi mistreţi şi nu prezintă pericol pentru om - este „o prioritate” pentru că „este o ameninţare pentru economia UE”, a adăugat purtătoarea de cuvânt, Anca Păduraru, precizând că „în jur de zece” ţări membre sunt afectate.
Până acum prezent în mai multe ţări din Europa de Est, virusul pestei porcine africane a fost identificat la 13 septembrie în Belgia pe cadavre de mistreţi la Etalle (sud), nu departe de frontierele franceză şi luxemburgheză. Până în prezent nouă mistreţi au fost depistaţi cu acest virus în Belgia.
Chiar dacă niciun caz de porc domestic infectat nu a fost înregistrat, autorităţile belgiene sunt îngrijorate în privinţa unei posibile contaminări a fermelor de porci, un domeniu care reprezintă 15.000 de slujbe în Belgia, potrivit guvernului.
Ministrul belgian al agriculturii Denis Ducarme a cerut în acest weekend să fie autorizată sacrificarea preventivă a porcilor în zona ţării considerată de risc, respectiv un perimetru de 630 kmp cu acces foarte limitat, în provincia belgiană Luxemburg.
„Există milioane de porci în Belgia (...), trebuie să luăm această măsură excepţională pentru a evita o catastrofă în materie”, a afirmat Ducarme, la postul de radio La Premiere (RTBF).
În ultimele zece zile circa zece ţări importatoare de carne de porc din Belgia şi-au suspendat achiziţiile, printre care China şi Coreea de Sud.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.