750 de restricții pe calea ferată

Data publicării:
tren cfr

În era vitezei, trenurile noastre merg mai încet decât mergeau acum un secol. Viteza medie pe calea ferată ajunsese în anii 1890 la 60 de kilometri pe oră. După 1989, viteza medie a tot scăzut. Trenurile frânează din cauza şinelor nereparate şi din cauza nenumăratelor restricţii de viteză: sunt aproape 750 de zone în care mecanicii trebuie să încetinească.

„Numărul evidenţiat de restricţii pe care noi le avem la această oră pe calea ferată este în jur de 750. Şi pentru această zonă de întreţinere curentă şi eliminarea restricţiilor avem o creştere de la 75 de milioane de lei la 150 de milioane de lei în bugetul pe anul 2016”, a precizat directorul CFR, Marius Chifer.

Cu aceşti bani, şefii de la CFR speră să reducă cu 150 numărul zonelor în care mecanicii de locomotivă sunt obligaţi să apese frâna, iar viteza trenurilor coboară până la 15-30 de kilometri la oră.

Între Bucureşti şi Iaşi, distanţa pe calea ferată este de 406 de kilometri. Un calcul simplu arată că trenul spre capitala Moldovei circulă cu o viteză medie de doar 58 de kilometri pe oră, mai încet decât mergea în anii comunismului. Aşa că nu e de mirare că unii călători sunt nostalgici.

Pentru ca trenurile să prindă viteză este nevoie de repararea şinelor. 150 de milioane de lei are alocaţi CFR SA pentru reparaţii capitale în acest an. În 2015 a reuşit să cheltuiască în acest scop doar 26 de milioane de lei. Un document oficial al Ministerului Transporturilor vorbeşte de un necesar de investiţii de aproape 5,3 miliarde de lei pentru eliminarea punctelor periculoase de pe calea ferată, pentru întreţinerea şinelor şi pentru reparaţii capitale.

Dacă vrem să păstrăm aceeaşi viteză a trenurilor trebuie să facem investiţii serioase, aproape 1,4 miliarde de lei.

În România, cel mai rapid tren circulă cu maximum 160 de kilometri pe oră. Sunt doar două căi ferate care permit o asemenea viteză: Bucureşti-Constanţa şi Bucureşti-Predeal. O astfel de viteză va putea fi atinsă şi în vestul ţării când va fi gata modernizarea celor 210 kilometri de cale ferată aflaţi acum în lucru.  

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Mario Iorgulescu, condamnat definitiv la 8 ani de închisoare cu executare, pentru accidentului mortal...
Digi FM
A divorțat după 17 ani de căsnicie, iar acum are o nouă iubită. Andrei Aradits: „Nu, nu mi-e teamă să sufăr...
Pro FM
Katy Perry, talie tot mai subțire după ce ar fi recurs la dieta logodnicului Orlando Bloom. Artista a negat...
Film Now
A renunțat la actorie în urmă cu 12 ani. Cum arată astăzi David Caruso, starul din „CSI: Miami”
Adevarul
Jurnalista din România, dezamăgită de Țara lui Moș Crăciun. „Laponia e prima țeapă pe care o iau de pe...
Newsweek
Călin Georgescu anunță ce face cu pensiile dacă ajunge președinte. Pensionarii trebuie să se teamă
Digi FM
Ion Țiriac și Dan Șucu, posibili investitori la un club italian de fotbal din Serie A
Digi World
O iluzie optică a făcut vâlvă pe rețelele sociale. Poți să ”vezi” cele trei creaturi din imagine în 15...
Digi Animal World
Cum arată un câine care a dispărut timp de 4 luni și a trăit în sălbăticie. Stăpânii abia l-au recunoscut...
Film Now
Daniel Craig, care a jucat în cinci filme James Bond și are o avere ce depășește 125 milioane de dolari: „Tot...
UTV
Mariah Carey ii semneaza sanul Rihannei, intr-un moment inedit, la ultimul concert de Craciun al artistei