50 de miliarde de dolari, puşi la bătaie pe piaţa americană de cablu TV. AT&T, pe urmele fuziunii Comcast - Time Warner Cable
Data publicării:
50 de miliarde de dolari: aceasta este suma uriaşă pe care este dispus să o ofere gigantul american al telecomunicaţiilor AT&T ca să cumpere o altă companie mare, furnizorul de televiziune prin satelit DirecTV. Cele două companii se află în negocieri avansate, spun surse citate de Reuters.
Aceste rearanjări sunt semnele unei pieţe ajunse la maturitate, poate chiar la bătrâneţe. AT&T, DirecTV, Comcast şi Time Warner Cable nu prea mai aveau unde să mai crească, aşa că preluarea era singura soluţie pentru impulsionarea afacerilor, mai ales că fiecare dintre aceste firme avea specializarea ei. De exemplu, DirecTV are foarte mulţi clienţi ai abonamentelor Pay TV.
După preluarea companiei, abonaţii vor beneficia şi de reţeaua mult mai întinsă de internet de mare viteză deţinută de AT&T.
Pe de o parte, aceste fuziuni pot crea monopoluri şi pot reduce opţiunile clienţilor. Pe de altă parte însă, pot pune la dispoziţia abonaţilor pachete mai mari şi mai bune de servicii, în vreme ce companiile îşi pot reduce costurile punându-şi la comun infrastructura.