August este luna cu cel mai mare risc de accidente pe șoselele din țară. Românii pleacă și se întorc din vacanțe și, în unele momente, drumurile par neîncăpătoare pentru toate mașinile.
Zeci de astfel de accidente tragice au avut loc pe cele mai periculoase drumuri de la noi din țară: Drumul Național 1, 2 și 6. 160 de oameni și-au pierdut viața într-un singur an pe drumurile naționale care fac legătura între Capitală și Valea Prahovei, zona Moldovei sau a Banatului.
-Infrastructura lasă de dorit.
-Mai sunt și șoferi teribiliști... Neatenție și lipsă de experiență la unii. Au mașini puternice.
-Nu se respectă regulile de circulație, nu sunt drumuri...
Drumul Morții, DN2, rămâne unul dintre cele mai periculoase din țară. Numărul accidentelor a crescut, la fel și numărul morților sau al răniților.
-Acolo ar mai trebui jumătate de bandă. De la București la Focșani se circulă pe o bandă jumătate. Statul, Guvernul, nu face nimic.
-Ar ajuta asta să nu mai fie atât de multe accidente?
-Ar ajuta foarte mult
Cătălin Codescu - președintele Asociației Victimelor Accidentelor Rutiere: Pe DN2 avem nevoie de autostradă, cu capacitate mare de preluare a fluxului mare de vehicule. E o presiune mare, foerte mare pe multe segmente din acel drum național, viteză crescută și atunci se produc accidente cu consecințe foarte grave.
Specialiștii în conducere defensivă spun că multe tragedii au loc din cauza lipsei de educație a șoferilor.
Adrian Grigore - pilot de raliuri și instructor de conducere defensivă: Cred că sunt mai mulți factori pe lângă infrastructură și personajul de la volan. E viteza, care trebuie adaptată la tot ce se întâmplă în jurul nostru, distanța față de vehiculul din față nu se respectă, depășiri riscante. Un alt factor poate fi neatenția și distragerea de la condus.
Indisciplina pietonilor, viteza excesivă și neacordarea de prioritate se numără printre principalele cauze ale accidentelor. Specialiștii spun că inclusiv canicula influențează comportamentul șoferilor.
Editor : A.P.