Val de atacuri phishing asupra clienţilor ING. Ce trebuie să faci dacă primești acest e-mail
Data publicării:
Un nou atac de tip phising circulă pe adresele de email ale clienților bancari, marcat ca fiind din partea ING Homebank. În conținutul mesajului primit de zeci de români, acestora li se cere să acceseze un link pentru a-și actualiza datele.
Astfel de atacuri sunt folosite pentru furtul datelor personale sau ale datelor de logare în contul de Homebank, prin care apoi hoții pot avea acces la banii clienților. Un reprezentant al ING a declarat, pentru Digi24, că link-urile din aceste emailuri nu trebuie accesate și atrage atenția că banca nu le va cere niciodată clienților să își furnizeze datele de securitate prin intermediul mesajelor SMS sau prin email.
În cazul în care clienții primesc pe email un mesaj pe care îl consideră suspect, prima măsură pe care o pot lua este contactarea companiei la *2ING sau la *2464 sau la 031 406 2464, dar atragem atenția că este important să nu acceseze un astfel de link. ING nu le va cere niciodată clienților datele de securitate prin SMS sau email.
Compania recomandă clienților și câteva măsuri prin care se pot feri de tactici ilegale:
Nu confirmați cu nimeni datele dumneavoastră de securitate prin SMS sau email. Mai exact nu confirmați: numărul cardului, data expirării, codul de autentificare, codul de semnare ING HomeBank, PIN-ul, parola, numarul de telefon, etc. Nu intrați niciodată în serviciul de HomeBank printr-un link din email. Cel mai bine este să accesați serviciul de internet banking, scriind adresa în bara browser-ului.
Nu semnați niciodată o tranzacție pe care nu ați inițiat-o dumneavoastră, chiar dacă motivele care vi se oferă par foarte credibile. Niciodată banca nu va trimite un astfel de mesaj.
În cazul în care clienții au furnizat datele de autentificare în aplicația HomeBank și/ sau datele de card, în urma accesarii acestui link, îi rugăm să contacteze banca la *2ING, la *2464 sau la 031 406 2464.