Unde sunt, de fapt, cei mai buni șoferi din România

Data actualizării: Data publicării:
masini parcate pe vapor

Cine se crede regele volanului trebuie să dea o probă în port, pe o navă specială care transportă maşini. Vehiculele fabricate în România sunt trimise cu vaporul la clienţi din străinătate, iar cei care le urcă pe vas şi le parchează au pe mână cam 100 de milioane de euro pe lună. Trebuie să aşeze maşinile la distanţe ridicol de mici şi toată munca trebuie făcută cu precizie de robot.

„Mii de maşini sunt încărcate pe o navă specială. Totul începe aici, în această parcare, de unde autovehiculele sunt preluate de tiruri şi duse până la rampa vaporului. De acolo, şoferii le iau rând pe rând şi le poziţionează cu mare precizie în locuri speciale amenajate”, relatează Paul Greavu, reporter Digi24.

Şoferii care au această misiune trebuie să aibă nervi de oţel şi ochi de vultur. O zgârietură cât de mică este considerată daună majoră la o maşină abia ieşită din fabrică. Marii producători auto acceptă o singură greşeală la o mie de vehicule încărcate. Angajaţii de la Constanţa întrec însă orice aşteptare: ating o maşină la două mii încărcate.

Şoferii trebuie să parcheze maşinile pe vapor la distanţă cam de două palme una de alta. Mereu un coleg îl ajută pe cel de la volan: două perechi de ochi sunt mai bune decât una.

Cineva care-şi închipuie că e un as al şoselelor să vină să facă puţină ucenicie pe la noi. Observaţi, se parchează la oglindă, la câţiva centimetri”, spune Gabriel Grecu, manager de încărcare.

După ce maşina este parcată la 10 centimetri de alta, responsabilitatea se mută la marinari. Ei leagă vehiculul cu chingi de podea ca să treacă fără pagube pe mări furioase. Mişcările se repetă de mii de ori până când toate autoturismele ajung pe vapor.

Iar nava specială este un colos, greu de umplut.

Are nu mai puţin de 10 astfel de punţi, unele de doar 2 metri înălţime, pentru că pe acest vapor trebuie să încapă peste 3.000 de autovehicule”, relatează Paul Greavu, reporter Digi24.

Oricât de bine ancorate ar fi maşinile, de grija lor se ocupă şi comandantul grec Georgios Goniotakis. Nava are un sistem ultraperformat care stabilizează vasul şi în condiţii de furtună puternică.

Apă de mare în tancuri (n.r. balastiere), ca să fim echilibraţi, iar nava să aibă zero grade înclinaţie, ca să evităm daune la maşini, mişcări ale maşinilor”, spune Georgios Goniotakis, comandantul navei.

Maşinile fabricate în România ajung săptămânal în porturi importante ale Mediteranei: Sete din Franţa, Malaga din Spania şi Tanger din Maroc.

Noi operăm undeva la 120.000 de maşini pe an. Pe la noi trec undeva la 33-34% din producţia naţională de autoturisme şi se distribuie către, practic, toată Europa, Africa de Sud”, spune Ionuţ Monu, managerul Romcargo Maritim.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cuplul Ceaușescu, doi bătrânei la „Ia-mă, nene” și pachetul misterios plasat în portbagajul mașinii luate...
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
De când va fi fabricată Dacia Spring în Europa: va duce la o scădere masivă a costurilor
Newsweek
Cu ce precizie iau pensia, în 2025, românii care au muncit în Germania? Haos cu pensiile în România
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Cum arată la 44 de ani fiul tatuat al lui Michael Douglas, care-i seamănă leit. De ce a făcut Cameron șapte...
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...