Un avocat din Viena recunoaşte furtul a 20 kg de aur cu ajutorul unor complici români
Te-ar putea interesa și:
Un fost avocat austriac şi-a recunoscut implicarea într-un jaf prin care unei septuagenare i-au fost furate din locuinţă lingouri de aur în valoare de 700.000 de euro, cu ajutorul unor spărgători români, a declarat luni apărătorul său, transmit dpa şi AFP.
Potrivit actului de inculpare, avocatul, în vârstă de 42 de ani, şi victima, de 78 de ani, legaseră o relaţie de prietenie datorită pasiunii comune pentru muzica de operă. Cei doi asistau frecvent împreună la spectacole la Viena şi în străinătate.
Femeia i-a dezvăluit mai tânărului ei prieten că îşi ţinea întreaga avere, constând în 20 kg de aur, în apartamentul său din Viena.
Procurorii îl acuză pe suspect că i-ar fi livrat informaţia unui român, un infractor condamnat pe care îl apărase ca avocat. Austriacul i-a furnizat complicelui fotografii ale apartamentului şi ale sistemului de alarmă.
În rechizitoriu se arată că, potrivit unui plan minuţios pus la punct, avocatul şi-a invitat victima la el acasă, în septembrie trecut, la o degustare de vin în noaptea jafului.
După ce românul şi un al doilea spărgător nu au reuşit să găsească lingourile, avocatul a izbutit să afle de la femeie locul exact unde erau ţinute acestea, şi a invitat-o din nou a doua zi. De această dată, spărgătorii au avut succes. Ei au dispărut însă împreună cu prada şi de atunci sunt daţi dispăruţi.
Avocatul suspectului a declarat pentru agenţia austriacă APA că acesta va pleda vinovat în instanţă. Suspectul susţine însă că a fost intimidat de români pentru a lua parte la infracţiune.
Fostul avocat, care a fost radiat din barou, se află în arest preventiv din februarie şi a dat asigurări că va rambursa prejudiciul. 'Deţine două apartamente care vor fi scoase la vânzare cât mai curând posibil', a declarat apărătorul său, Werner Tomanek.
Sursa: Agerpres
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.