Tramvaiele de pe linia 41 își reiau, de sâmbătă, circulația pe traseul normal, după ce lucrările de consolidare a Podului Grant, pe tronsonul Turda-Crângași, au fost finalizate, a anunțat Primăria Capitalei.
Potrivit unui comunicat al Primăriei Capitalei, tramvaiele își reiau circulația normală de sâmbătă.
„În prezent, tramvaiele liniei 41 circulă între terminalele <Ghencea> și <Piața Presei Libere>, în ambele sensuri, având restricție de circulație pe un singur fir (<la paletă>) în zona Podului Grant”, se arată în comunicat.
Potrivit sursei citate, de vineri, de la ora 21.30, până sâmbătă, la ora 05.00, vor fi demontate piesele de cale utilizate temporar pentru circulația alternativă a tramvaielor de pe ambele sensuri, pe același fir.
Așadar, în acest interval tramvaiele nu vor circula pe linia 41.
„Pentru preluarea călătorilor de pe acest traseu, de la ora 20.00 va funcționa linia navetă de autobuze 641, între terminalele <Ghencea> şi <Piaţa Presei>, pe Bd. Ghencea, Str. Braşov, Str. Lujerului, Pasaj Lujerului, Şos. Virtuţii, Calea Crângaşi, Pasaj Grant, Str. Turda, Bd. Mareşal Alexandru Averescu, Bd. Mărăşti, Bd. Expoziției”, se mai arată în comunicat.
Reprezentanții Primăriei Capitalei susțin că au finalizat în doar nouă luni consolidarea și reabilitarea Podului Grant, pe tronsonul Turda – Crângași.
„Podul Grant, o legătură importantă între cartierele din nordul și vestul Capitalei, nu a mai intrat în reparații de peste 12 ani. Expertiza tehnică a arătat că lucrările nu mai puteau fi amânate. În aprilie 2019, Podul Grant a intrat în consolidare și reabilitare. Prima etapă a proiectului, între Turda și Crângași, a fost finalizată într-un timp scurt având în vedere că aici erau problemele cele mai grave. A fost modernizată și calea de rulare a tramvaiului 41, după aproape 20 de ani. A doua etapă, pe sensul Crângași – Turda, va începe când vor fi primite toate avizele pentru restricționarea etapizată a traficului", a declarat Gabriela Firea, primarul general al Capitalei.
Podul Grant a fost supus unei expertize tehnice în urma căreia a fost inclus în clasa de stare tehnică IV – stare nesatisfăcătoare, doar bretelele de acces fiind încadrate în clasa de stare tehnică III – stare satisfăcătoare. Astfel, a fost realizată documentația de proiectare, iar prin lucrările propuse pasajul urmează să fie adus la cerințele de calitate cerute de Legea 10/1995.
„Din aprilie 2019, au fost închise treptat bretelele de urcare/coborâre, a fost restricționat traficul rutier, iar pentru o perioadă a fost închisă totală circulația tramvaielor. În acest timp au fost realizate lucrări de reparații ale elementelor din beton, frezarea straturilor de asfalt, s-a pus hidroizolație nouă, s-a demontat calea veche de rulare a tramvaiului, au fost achiziționate și montate traverse noi, s-a montat calea de rulare a tramvaiului, s-au așternut mixturile asfaltice, s-au achiziționat noi rosturi de dilatație și de asemenea s-au consolidat pilonii aferenți pasajului. Parapetele metalic nou va fi montat ulterior deschiderii traficului, pe timpul nopții, achiziția fiind în derulare”, au mai transmis reprezentanții Primăriei, citaţi de Mediafax.
Lucrările de reabilitare și consolidare a Podului Grant sunt realizate de Compania Municipală Străzi, Poduri și Pasaje. Valoarea totală a contractului, pentru ambele tronsoane ale podului, se ridică la aproape 12 milioane de euro.
Redactare G.M.