În goana după locuri de parcare, şoferii din Capitală blochează de multe ori mijloacele de transport în comun. Aşa se face că anul acesta RATB a strâns peste 40.000 de minute de întârziere. Şoferii ştiu că maşina nu le poate fi ridicată, dar se pot alege cu dosar penal. În plus, pot fi puşi la plată pentru daunele provocate regiei de transport.
Şoferii din Capitală sunt arătaţi cu degetul de conducerea RATB. Ei ar fi principalii responsabili pentru întârzierea mijloacelor de transport în comun.
„Patruzeci şi una de mii de minute, aproximativ 680 de ore. Nouă sute treizeci de vehicule nu şi-au putut respecta programul de circulaţie în aceste nouă luni din cauza maşinilor parcate neregulamentar”, afirmă Constantin Tobescu, purtătorul de cuvânt al RATB.
Altfel spus, tramvaiele, autobuzele şi troleibuzele rămân înţepenite pe loc două ore şi jumătate în fiecare zi!
În urmă cu doar câteva zile, o şoferiţă a ţinut pe loc zeci de tramvaie după ce şi-a lăsat maşina pe calea de rulare.
Iar cazul nu este unic.
„Au fost blocate douăzeci şi ceva de tramvaie pe linia 21. Două ore tramvaiele au fost blocate în zona Sfântu Gheorghe. Este îngrijorător”, spune Constantin Tobescu, purtătorul de cuvânt a RATB.
Călătorii spun că zilnic au parte de astfel de incidente.
„Stăm aici o grămadă şi pe diagonală acolo. Şi aşteaptă lumea şi degeaba le zice”, afirmă un bărbat.
Regia de transport a cerut Poliţiei să monitorizeze permanent zonele critice.
Cele mai mari probleme le întâmpină tramvaiele, în special pe străzile Berzei, Dr. Felix şi Cavafii Vechi. Autobuzele rămân captive în trafic pe strada Episcopiei, la intrare în cartierul Brâncuşi sau pe strada Brezoianu. Iar troleibuzele la Piaţa Sfinţii Voievozi, pe Bulevardul Iuliu Maniu sau pe strada Sportul.
Şoferilor vinovaţi nu le poate fi ridicat autoturismul, dar se pot alege cu dosar deschis la Poliţie. În plus, RATB le poate imputa pierderile suferite în perioada în care autobuzele si tramvaiele sale nu au putut circula.