Tot creşte numărul turiştilor care rămân şi fără vacanţe şi cu buzunarele goale. De aceasta dată, este vorba despre o agenţie de turism din Cluj al cărei administrator a încasat mii de euro şi a dispărut. Clienţii primeau toate documentele necesare aşa că trecea mult până când oamenii îşi dădeau seama că au fost păcăliţi.
Domnul Mircea Gheorghe este din Bucureşti, iar împreună cu o amică din Cluj urmau să meargă într-o excursie de 7 zile pe coasta Amalfi din Italia. Femeia a găsit oferta la o agenţie din Cluj-Napoca şi l-a sunat imediat pe reprezentantul acesteia. Deşi s-au întâlnit faţă în faţă la un mall şi nu la sediul firmei, femeia nu a intrat la bănuieli.
Mircea Gheorghe, client păgubit: „Mi s-a trimis contract, factura emisă, am achitat factura, în total au fost 750 de euro. La o săptămână după ce am plătit avansul am aflat că nu mai este de găsit și atunci l-am contactat imediat, nu am mai avut nicio reacție.”
Agenţia de turism Alegria Travel are sediul în Cluj-Napoca pe strada Oltului, potrivit paginii web unde sunt vândute vacanţele. În realitate, însă, în vila cu două etaje firma nu mai există.
„Era aici întradevăr, era un domn. Suntem trei firme aici, am rămas numai două. L-a dat afară din spaţiu. Nu ştim unde e, a venit şi Poliţia.”
Vacanţale au fost vândute printr-o altă companie. Turiştii spun că au primit o factură cu numele unei firmei din Cluj-Napoca care are sediul într-un apartament. Nici această firma nu este de găsit.
În timp ce Mircea Gheorghe aştepta să plece în vacanţă, la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului curgeau plângerile.
Ioana Katona, purtătorul de cuvânt al CJPC Cluj: „În decursul verii am primit nouă sau zece reclamaţii.”
Poliţiştii din Cluj-Napoca au început cercetările în acest caz şi vor să îl audieze pe administratorul agenţiei de turism. Acesta ar putea fi acuzat de înşelăciune.
Un alt caz, de data aceasta la Satu Mare, confirmă existenţa unui fenomen. Patronul unei agenţii de turism din oraş a fugit cu banii a zeci de clienţi care au platit între 100 şi 4100 euro pentru sejururi care au rămas doar la stadiul de pliant.
Client păgubit: „Am aflat că proprietarul nu este de găsit şi nu ştiam ce se întâmplă cu biletele. Am încercat pe numărul de firmă, am încercat pe numărul personal, am încercat prin diverse metode să dăm de persoana respectivă, dar a fost dată dispărută. Am apelat la autorităţile locale şi la OPC.”
Bărbatul a fost prins între timp de poliţişti şi este cercetat acum sub control judiciar.