În cazul articolelor de îmbrăminte şi încălţăminte, termenul de garanţie este, de cele mai multe ori, de cel mult 30 de zile.
Dacă vorbim de electronice şi electrocasnice, aici garanţia creşte la 2 ani sau chiar mai mult, în funcţie de politica fiecărui magazin.
Şi în acest caz, produsele pot fi returnate doar dacă nu funcţionează, nu şi dacă v-aţi răzgândit din alte motive.
Dacă în magazin nu există un produs la fel ca cel defect, atunci aveţi dreptul să cereţi banii înapoi. Şi în acest caz, ca în situaţia în care schimbaţi produsul, trebuie neapărat să prezentanţi bonul fiscal şi factura. Mai mult, trebuie să vă asiguraţi că produsul are etichetele şi sigiliile originale. Toate prevederile se aplică şi în cazul în care comenzilor făcute prin telefon sau internet.
Dacă întâmpinaţi probleme - comericantul refuză să vă schimbe produsul sau vedeţi afişe de tipul „produsele cumpărate nu se returnează” - puteţi face o plângere la Protecția Consumatorilor sau chiar la Centrul European al Consumatorilor din România.