Mai mulţi turişti care cumpăraseră o vacanţă de la agenţia de turism Genius Travel s-au trezit daţi afară din camerele de hotel din Bulgaria şi Grecia, pentru care au dat mulţi bani. Firma ori nu plătise, ori anulase rezervările, au aflat de la recepţie. Alţi clienţi trebuie să plece în concediul plătit deja şi nu ştiu încotro să o apuce. În cele din urmă, s-au decis: merg la poliţie să povestească ce li s-a întâmplat.
Florentina Spelă, turist păgubit: „A venit cineva de la recepție şi ne-a spus că sunt probleme cu agenţia din România, că au dat faliment şi că nu s-au plătit rezervările. Practic ne-au dat afară din hotel. Sunt oameni cu care ne-am întâlnit ieri acolo, în hotel, abia s-au cazat și, după jumătate de oră, le-au bătut la ușă că trebuie să elibereze că nu au rezervare.”
Cei care trebuie să îşi înceapă vacanţa în curând au de ales. Mai plătesc o dată concediul sau renunţă.
Andrei Matei, turist păgubit: „Trebuia să plecăm în Antalya pe 27, am plătit pe sejur 5.500 de euro, suntem 10 persoane, am luat un pachet mai mare, a fost achitat din mai, nu am fost anuntați de nimic. Am controlat cu hotelul unde trebuia să ne cazăm și nici măcar nu a fost făcută rezervarea.
Am plătit deja un nou sejur, o să plecăm tot pe 27, tot la același hotel, un preț mult mai mare, pentru că una e să plătești în mai, alta e pe ultima sută de metri, plătim cu 400 de euro mai mult ca vacanța veche.”
Alţi turişti au aflat că au probleme chiar la recepţia unui hotel din Bulgaria, când îşi cereau camera plătită.
Elena Ţocu, turist păgubit: „La recepţie am fost informaţi că în cursul zilei de azi cei de la Genius Travel au sunat şi au anulat toate rezervările, iar singura posibilitate de a rămâne aici este să plătim încă o dată contravaloarea integrală a serviciilor.”
Una dintre clientele înşelate spune că există şapte familii în Grecia într-o situaţie disperată.
Mirela Dumitrescu, turist păgubit: „Există 7 familii blocate în Grecia care cereau pur și simplu ajutor, erau cu copii, plătiseră, discutaseră cu domnul Ștefan Bogdan, unul din asociați, nu este şi administratorul, cu o zi înainte de plecare, deci luni, şi le-a comunicat acest domn că pot pleca fără nicio problemă şi se găseau în hotel fără cazare, fără nimic. Eu în vacanţă nu mai plec, copilul însă trebuie să plece în vacanță, e o chestiune de principiu. Și prin agenție oricum nu.”
Ca să îşi poată recupera banii, cei care au plătit vacanţe şi nu au rezervări trebuie să meargă întâi la compania de asigurări pentru a-şi depune dosarul. Problema este că Genius Travel are o poliţă de numai 10.000 de dolari, aşa că după împărţeală nu se vor alege cu mare lucru. Apoi, după ce tribunalul aprobă eventuala cerere de intrare în insolvenţă a agenţiei, trebuie să se înscrie pe lista datornicilor. Vor fi însă ultimii care primesc banii, după stat şi angajaţii firmei. Problema este că până acum nu a fost depusă nicio cerere la tribunal, deşi agenţia le-a transmis clienţilor că intră în insolvenţă. Între timp, autorităţile ridică din umeri.
George Borună, director control în ANT: „Am încercat să îi contactăm pe toate telefoanele existente, după cum vedeți, am venit și la sediu, nu pot fi găsiți pentru moment. Li se va transmite o notificare ca în 15 zile să se prezinte la sediul autorității cu toate documentele. În cazul în care în 15 zile nu se prezintă, li se retrage licența.”
Până acum au fost depuse aproape 20 de plângeri la Protecţia Consumatorilor. Păgubuţii au mers şi la poliţie ca să scrie sesizări pentru înşelăciune.