Attila Reisz şi-a făcut rezervările pentru concediu cu trei săptămâni în urmă. A plătit peste 1.000 de lei pentru 10 zile de relaxare pe litoral. Dar când a ajuns la recepţia hotelului de două stele din Saturn a aflat că nu sunt camere libere. I s-a pus la dispoziţie o cameră într-un hotel de o stea din Neptun, dar a refuzat.
Attila Reisz, turist: Am reuşit să mă cazeze în acest hotel în care trebuia să mă cazez. Şi, azi-noapte, ce aţi făcut? M-am plimbat, doamnă. Cu copil şi cu nevastă.
Şi alţi turişti sunt în aceeaşi situaţie, iar 6 dintre ei au cerut deja agenţiilor prin care au făcut rezervări să le dea banii înapoi.
„La ce oră v-au spus că vă cazează? La 12, la 1, la 2, la 3, la 6. Până la urmă nu ne-au cazat, ne vrem banii înapoi”, spun oamenii.
Aurelian Marin, preşedinte ANAT: Există over booking-uri în toată lumea, ele se întâmplă şi sunt o realitate a activităţii noastre de turism. În schimb, când se întâmplă astfel de lucruri sunt cunoscute din timp şi toată lumea cei interesaţi, atât hotelierii cât şi agenţiile iau măsuri din timp.
Directorul general al lanţului hotelier din sudul litoralului spune că vina este impărţită între angajaţii săi şi agenţii de turism.
Virgil Stan, directorul THR Marea Neagră: Nu au primit confirmare din partea dispeceratului, dar au trimis turişti. Ideea este că turiştii trebuie să fie cazaţi.
Inspectorii de la Protecţia Consumatorilor au început o anchetă.
Marius Dunca, preşedintele ANPC: Cine este responsabil? În cazul de faţă, operatorul economic: amendă de 10.000 de lei, cu remedierea deficienţelor, găsirea unei soluţii pentru turiştii aflaţi în dificultate.
Inspectorii Autorităţii pentru Protecţia Consumatorilor au verificat atât rezervările cât şi actele, dar au intrat şi în bucătăria hotelului din Saturn. Au găsit farfurii ciobite, feţe de masă foarte murdare, scaune rupte dar şi veselă veche de peste 40 de ani.
Autoritățile au amendat conducerea cu 10.000 de lei pentru suprarezervare şi cu alţi 20.000 de lei pentru mizeria pe care au găsit o în bucătărie, motiv pentru care au şi închis-o. Pe de altă parte, mai mulţi turişti au spus că intenţionează să le ceară agenţiilor de turism banii înapoi.
Reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Turism au trimis şi ei echipe la hotelul din Saturn şi au cerut conducerii ca în 24 de ore să explice în scris cum s-a ajuns în această situaţie.