Conducerea CFR Călători motivează că interesul în rândul călătorilor pentru acest tren a scăzut dramatic, iar cheltuielile de întreţinere nu se justifică.
În ultima vreme, trenurile înregistrează întârzieri de până la trei ore. În mod normal, distanţa Bucureşti – Constanţa ar trebui parcursă în două ore şi jumătate, la o viteză de 160 km/oră. Din cauza furturilor tot mai frecvente de relee şi alte componente pe intervalul căii ferate, singura modernizată din ţară, durata călătoriei poate ajunge însă chiar şi la şase ore, trenul circulând pe anumite porţiuni cu viteze de 50-55 km/oră.
Mai mult decât atât, trenul este nevoit să staţioneze minute bune de mai multe ori pe traseu. Aşa că, pentru a reduce timpul petrecut pe drum, pasagerii folosesc tot mai des varianta călătoriei cu autocarul sau microbuzul.
Trebuie menţionat că lucrările de modernizare realizate pe tronsonul Bucureşti – Constanţa se ridică la 900 de milioane de euro.
Luna aceasta, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, anunţa că pe această rută va fi asigurată paza cu trupe ale Jandarmeriei pentru a pune capăt furturilor de componente. Anul trecut, au fost înregistrate 130 de cazuri. Hoţii se servesc inclusiv şi cabluri de la macaze şi semafoare, ceea ce poate provoca deraieri sau ciocniri de trenuri.
„Furtul releelor sau a altor componente presupune prelungirea timpului în care trenul străbate distanţa dintre două staţii”, explica în urmă cu două săptămâni Mircea Purice, revizor general CFR SA. Ceferiştii spun că, în asemenea situaţii, un tren acumulează şase minute de întârziere între două staţii. Ştiind că între Capitală şi Constanţa sunt 16 opriri, rezultă în medie o întârziere de peste 100 de minute la fiecare cursă.
Pe aceeaşi temă: Magistrala feroviară Bucureşti – Constanţa va fi păzită de jandarmi
De ce face cinci ore trenul pe ruta București - Constanța