Fiecare început de an se traduce prin scăderea consumului, căci după perioada sărbătorilor, cei mai mulţi reduc lista de cumpărături. Aşa se face că, de obicei, primele două luni din an sunt luni destul de slabe pentru magazine. De altfel, acesta este şi unul dintre motivele pentru care majoritatea magazinelor au promoţii în prima parte a anului. Cumpărături nu înseamnă însă alimente şi mâncare, ci şi case ori maşini. Un raport al celor de la ING citat de news.ro, arată că românii au căutat insistent pe internet calculatoare de credit, adică acele siteuri care, în baza venitului, pot estima suma maximă pe care ţi-o poate împrumuta banca şi cam care ar fi rata lunară.
La începutul lunii ianuarie, 22% dintre cei care au participat la studiul ING au căutat un calculator de credit pe internet. Până la finalul lunii, procentul lor era de 50%. Unul dintre motivele pentru care românii au fost mai interesaţi de credite vine şi din faptul că dobânzile pentru lei sunt la un minim istoric.
Apoi, faptul că băncile au anunţat că vor creşte avansul la creditele ipotecare, iar specialiştii spun că programul Prima Casă va dispărea, i-a făcut pe cei care caută o casă să se grăbească. La începutul lunii ianuarie, 40 la sută dintre utilizatori de internet căutau o locuinţă, iar spre sfârşitul lunii procentul a urcat la 90 la sută.
Faptul că piaţa imobiliară a început să îşi revină se vede şi în faptul că două treimi dintre utilizatori au căutat online „mobilă”, semn că fie renovează, fie se mută în altă locuință.
Şi procentul celor care şi-au căutat o maşină în luna ianuarie s-a dublat faţă de începutul lunii.