Majoritatea (64%) vor oferi cadouri în primul rând celor din familie, în timp ce una din două persoane va oferi cadouri și rudelor apropiate, se arată într-un studiu Compari.ro realizat de GKI Digital. În plus, aproape o treime dintre persoanele active online se pregătesc cu daruri pentru prieteni, în timp ce doar 10% dintre cei intervievați își vor surprinde cu un cadou colegii de muncă sau alte cunoștințe.
Cei mai mulți (73%) dintre cumpărătorii online se inspiră pentru idei de cadouri căutând pe internet și 47% din materiale promoționale și flyere. Pe locul 3 în topul celor mai populare surse de inspirație se află chiar abordarea directă a destinatarului. De altfel, în căutările din mediul online pentru cadourile de sărbători, 75% dintre respondenți urmăresc ofertele magazinelor online și 74% accesează motoarele de căutare. De altfel, rolul paginilor de comparare a prețurilor au crescut de anul trecut cu 70% în topul surselor de informare ale românilor.
În decembrie, 87% dintre cei intervievați intenționează să achiziționeze cadourile de Crăciun din magazinele online iar 57% vor fi prezenți și în centrele comerciale. Magazinele tradiționale și de specialitate sunt a treia opțiune, la o distanță considerabilă de primele două, doar 28% dintre intervievați declarând că vor cumpăra cadouri de aici. Cele mai puternice criterii pe baza cărora aleg magazinele online sunt prețul produsului și credibilitatea magazinului, iar în cele din urmă de posibilitatea accesului imediat la produs.
Articolele de îmbrăcăminte, cosmeticele, jucăriile pentru copii și produsele electronice sunt în topul preferințelor celor care achiziționează în mediul online.