Primarul general al Capitalei are soluţia pentru deblocarea circulaţiei din Bucureşti: poliţiştii trebuie să îi amendeze pe şoferii care parchează pe prima bandă. Obiceiul prost îi exasperează pe cei care călătoresc cu autobuzele sau troleibuzele, vehicule care trec greu de asemenea obstacole. Agenţii de circulaţie spun că scriu sancţiuni pe bandă rulantă, dar sunt pur şi simplu prea puţini faţă de numărul şoferilor care încalcă legea.
Transportul în comun la suprafaţă nu mai este demult o soluţie pentru cei care se grăbesc în Bucureşti. Şoferii de autobuz spun că au ajuns să facă două ore pe un traseu pe care îl străbăteau într-o oră acum 10 ani. Soluţia ar fi introducerea benzilor cu prioritate pentru mijloacele de transport în comun, care acum nici în staţii nu prea mai au unde să oprească din cauza autoturismelor parcate.
Eugen Anton, şofer RATB: „Să oprim în staţie, adică nu putem să oprim regulamentar. Ăsta este traficul din Bucureşti, pe noi ne înjură ceilalţi participanţi că oprim pe banda 1. Lumea coboară printre maşini.”
Poliţiştii de la circulaţie scriu amenzi pe bandă rulantă, dar asta nu îi sperie pe cei care parchează unde apucă. Sunt prea mulţi pentru câţi agenţi există în Bucureşti: 1 la 2.500 de şoferi.
Ovidiu Munteanu, purtătorul de cuvânt al Brigăzii Rutiere Bucureşti: „Până pe data de 22 noiembrie anul curent poliţiştii Brigăzii Rutiere au aplicat 29.710 sancţiuni pentru conducătorii de vehicule care au parcat sau staţionat neregulamentar.”
Mulţi şoferi admit senini că încurcă circulaţia. Au motivele lor, plus că îi ajută veşnicul argument pe care autorităţile nu îl pot demonta: lipsesc parcările.
„Duc copilul la şcoală, n-am unde să parchez, pe trecerea de pietoni, cinci minute nu ai ce să faci”, este doar una dintre nenumăratele explicaţii.
Invitat la Jurnalul de Seară, primarul general al Capitalei a declarat că are soluţia.
Gabriela Firea, primarul capitalei: „Avem o bandă, care ar putea să fie dată pentru circulaţie, care e ocupată de maşinile parcate. Este responsabilitatea poliţiei, având în vedere că acolo parcatul este interzis.”
Bucureştiul are 200.000 de locuri de parcare pentru peste un milion de maşini doar ale localnicilor, fără să îi socotim pe cei care sunt în tranzit sau lucrează în Capitală dar locuiesc în Ilfov.