SMS-ul care anunţă expirarea paşaportului. Ce va conţine şi de când devine realitate
Data publicării:
Foto: Agerpres
Persoanele cărora urmează să le expire paşaportul vor fi avertizate prin SMS, printr-un sistem de notificare ce devine funcţional începând de miercuri, transmite Agerpres, citând un comunicat al Ministerului de Interne.
Foto: Agerpres Măsura este aplicată de Ministerul Afacerilor Interne, prin Direcţia Generală de Paşapoarte, şi Ministerul Afacerilor Externe, prin Departamentul Consular, pentru eficientizarea procesului de eliberare a paşapoartelor.
"Deţinătorii de paşapoarte, care au comunicat la depunerea ultimei cereri un număr de telefon valabil, vor primi un SMS prin care vor fi informaţi că le expiră paşaportul, cu una până la trei luni înainte. Prin acelaşi mesaj, cetăţenii vor fi încurajaţi să se programeze din timp pentru a evita timpii mari de aşteptare din perioada de vară", informează un comunicat al MAI transmis miercuri AGERPRES.
Textul mesajului va fi: "Paşaportul dumneavoastră va expira în curând. Pentru reînnoire, programaţi-vă online pe epasapoarte.ro (România) sau econsulat.ro (străinătate)".
Pentru SMS-urile transmise la nivel naţional va figura ca semnatar D.G. Paşapoarte, iar în străinătate - Departamentul Consular. Mesajele vor fi trimise de la numărul scurt 1813, la eticheta de expeditor figurând termenul PAŞAPOARTE.
De asemenea, în luna martie, vor primi un SMS de notificare cetăţenii cărora le-a expirat paşaportul în ultimele şase luni.
Sistemul informatic a fost pus la dispoziţie de integratorul proiectului Sistemul Informatic Integrat de Management al Documentelor de Călătorie - E-Pass, Compania Naţională Imprimeria Naţională, în urma unei proceduri de achiziţie derulată prin SEAP.
"Printre demersurile iniţiate de MAI şi MAE pentru simplificarea procedurilor de obţinere a paşaportului şi de reducere a aglomeraţiei de la structurile de paşapoarte, care se înregistrează mai ales vara, se numără interconectarea sistemelor informatice ale celor două ministere, măsuri pe linie legislativă (ex. proiectul de lege pentru creşterea valabilităţii paşapoartelor), de resurse umane (ex. încadrarea de personal din sursă externă pentru serviciile de paşapoarte), precum şi organizarea unei campanii de conştientizare a cetăţenilor cu privire la necesitatea de a-şi face paşaport din timp pentru a evita aglomeraţia din perioada concediilor", se arată în comunicat.
Sloganul campaniei este "Anul are 12 luni, nu aştepta vara! Documentele de călătorie pot fi făcute din timp".
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.