Sesizări trimise autorităților printr-o aplicație. Câte dintre ele au fost rezolvate

Data publicării:
aplicatie civica
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

În două luni, aproape 5.000 de români au reclamat, prin aplicaţia de pe telefon, problemele de pe străzi. Câteva zeci de sesizări au fost şi rezolvate. Este primul semn că aplicaţia de alerte civice poate schimba ceva.

Majoritatea alertelor sunt despre maşini parcate ilegal, pe locul doi gunoaiele şi pe locul trei gropile din carosabil. Sunt mai multe categorii, cum ar fi spaţii vandalizate, carosabil necurăţat, stâlpi căzuţi. Ideea a venit fix din locul ăsta, aici toată lumea coboară prin noroi pentru că nu există o rampă pentru persoanele cu dizabilităţi, oamenii cu cărucioare cu copii”, spune Adrian Stănescu, fondatorul aplicaţiei.

Şi-a dat seama că pentru a schimba ceva, cineva trebuie să ceară schimbarea. Şi cum suntem în era telefonului mobil iar Adrian lucrează în domeniul IT, a pus la punct o aplicaţie.

Semaforul acesta este mascat de către pom, din cauza asta majoritatea maşinilor îl văd foarte târziu şi multe trec pe roşu. Să semnalizăm acest lucru este foarte simplu: facem o poză, după care confirmăm geolocaţia, selectăm categoria de problemă, în 30 de secunde am trimis sesizarea”, explică Adrian Stănescu.

Sesizările curg din tot oraşul. Din aplicaţie, alerta ajunge direct în call center.

În momentul în care o sesizare ajunge în atenţia noastră este verificată astfel încât să conţină toate informaţiile necesare. După ce se face această prevalidare, sesizarea este transpusă într-un format acceptat de autoritate şi este transmisă fie via e-mail, fie prin poştă sau chiar şi telefon”, spune Vlad Vrânceanu, managerul call-centerului.

Iar utilizatorii nu sunt doar tinerii, cum ar crede unii.

„E binevenită această metodă ca să se poată lucra mai repede şi a se lua în considerare pentru că sunt fapte reale şi ne lovim de ele, aceasta nu e capitală europeană”, spune un bucureștean.

În două luni de funcţionare, aplicaţia a adunat peste 25 de mii de utilizatori. 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri