Printre cei care simt declinul acestei piețe se numără și Romeo Ferenţ. Acesta a învăţat meseria de bijutier de la tatăl său. A avut patru magazine de bijuterii, primul fiind deschis în 1993. Afacerile au început să scârţâie la începutul crizei, iar până în 2013 a fost nevoit să le închidă. În cei mai buni ani făcea între 50 și 100 de milioane de lei pe zi, în timp ce în cele mai proaste zile abia dacă aduna un milion.
În aceste condiții i-a fost imposibil să mai susțină salariile angajaților și taxele către stat. Acum, încearcă să deschidă un alt magazin de bijuterii, cu vânzare online, axată pe inele de logodnă, cele mai căutate în momentul de faţă. De asemenea, mai sunt căutate podoabele accesibile – mărgelele și cele din metale neprețioase.
Mihail Pacioianu, preşedintele Asociaţiei Bijutierilor din România, spune că „acum, la jumătatea lui 2015, ne aflăm la 35% din vânzările care se înregistrau la sfârşitul lui 2007”.
Anul trecut românii au cumpărat cinci tone de bijuterii de aur, faţă de 15 tone, în 2007.