La ora 8:00, la Serviciul de Evidenţa Persoanei Brașov, o sută de persoane aşteaptă deja la rând. Reveniţi din Italia sau Spania, oamenii profită de vacanţă ca să-şi schimbe actele pe cale de a expira sau să-şi facă unele noi. Însă cozile de la ghişee îi descurajează.
„Ieri am venit la ora 11:00, nu mai erau bonuri deja. Mergem în altă parte, facem coadă, aici venim, facem coadă. Stau de azi dimineaţă de la 5:00, pentru buletinul copilului”, spune una dintre persoanele aflate în sediul Serviciului de Evidență.
Angajaţii de la Evidenţa Populaţiei au renunţat la condițiile de odihnă obişnuite în această perioadă, dar şi aşa tot nu fac faţă cererilor prea multe.
Melania Florescu, şef Serviciu Stare Civilă din Primăria Braşov spune că „am pus condiţie ca funcţionarii publici să nu mai intre în concediu de odihnă, să fim pregătiţi pentru fluxul de persoane. Am ajuns la concluzia că un număr de 150 de persoane pe zi pot fi soluţionate în condiţiile de opt ore de relaţie cu publicul.”
Într-o lună normală, angajaţii Serviciului de Evidenţa Persoanei au în jur de 2.500 de solicitări. În iulie şi august, numărul depăşeşte 5.000.