Cele mai circulate autostrăzi - A1 și A2 - au fiecare mai bine de 60 de kilometri de drum fără garduri de protecţie. Aceeaşi problemă este şi pe A3, dar şi pe A4 - autostrada ce face legătura dintre Constanţa şi sudul litoralului.
Pe acest din urmă sector de drum astfel de elemente de protecţie nu au fost montate deocamdată de constructori.
În vestul țării, pe sectorul dintre Arad şi Timişoara, au dispărut în ultimele luni mai bine de 14 kilometri de gard. A fost furat şi nimeni nu a reuşit să-i prindă pe hoţi! Şi mai grav e faptul că CNADNR nu are de gând să înlocuiască aceste garduri care - spune compania - ar trebui plătite de firma care a făcut autostrada.
La kilometrul 520 gardurile lipsesc pe ambele părţi, în acest loc, cel puţin teoretic, un animal ar putea să traverseze complet autostrada dintr-o parte în cealaltă.
Nicăieri porţiunile de autostradă cu gard lipsă nu sunt semnalizate. Drumarii spun că nicăieri în Codul Rutier nu se vorbeşte despre limitări de viteză în astfel de zone.
„Din păcate asociaţia noastră se confruntă cu această nenorocire, sunt zeci de accidente, şi accidente mortale din păcate cu aceste nereguli care se întâmplă pe drumurile publice din România”, spune Marian Nedelescu, preşedintele fondator al Asociaţiei Victimelor Accidentelor de Circulaţie.
„Trebuie să se aplice reglementările în vigoare! Că există o semnalizare că se trece la o reducere de viteză, că se găsesc alternative care să păstreze securitatea de deplasare a vehiculelor”, afirmă Ion Lixandru, vicepreşedintele Asociaţiei Române de Logistică.
Aproape 2 milioane de lei ar costa montarea gardurilor pe autostrăzi, în zonele în care acestea lipsesc. Doar pe Autostrada Soarelui s-au înlocuit, anul trecut, gardurile lipsă: în total, peste 72 de kilometri.