O şesime dintre clienţii RATB au renunţat la servicile regiei, din 2002 şi pînă acum, arată un studiu al Institutului Naţional de Statistică.
O situaţie perfect ilustrată de vagoanele mai mult goale decât pline, ale tramvaiului 32. Oamenii au descoperit alte moduri mai confortabile de a călători.
Mulţi dintre foştii călători ai regiei de transport public au devenit între timp proprietari de autoturisme.
Pe de altă parte, metroul este singurul mijloc de transport public ai cărui călători au sporit între 2002 şi 2012. Numărul de cartele vândute în această perioadă a crescut de la 112 milioane la 172 de milioane.
În schimb, RATB a pierdut constant. Numărul biletelor şi abonamentelor vîndute anul trecut a scăzut cu 16 procente faţă de 2002.
Oficialii RATB recunosc că societatea se află într-un impas şi că e nevoie de investiţii publice majore pentru a resuscita transportul de suprafaţă.
„Este nevoie de o reconfigurare a întregului sistem de transport din Bucureşti pentru ca Regia să beneficieze de condiţii adecvate, incluzând facilităţi menite să dinamizeze circulaţia mijloacelor de transport public: benzi dedicate, prioritate în intersecţii,” se arată într-un comunicat al RATB.
Procentul de ocupare a locurilor din autobuzele, tramvaiele şi troleibuzele RATB este de circa 70 de procente, pe durata verii.