Regia de transport public a Capitalei va fi transformată în societate pe acţiuni, iar numele se va schimba din RATB în Societatea de Transport Bucureşti SA. Conform proiectului, care va fi supus la vot în şedinţa Consiliului General de săptămâna viitoare, acţionarii noii societăţi vor fi Primăria Capitalei şi Consiliul Judeţean Ilfov. Sindicaliştii nu văd cu ochi buni schimbarea şi susţin că transformarea RATB va aduce concedieri şi scumpirea călătoriilor.
RATB are un parc auto învechit şi depăşit tehnic, iar în unele autobuze plouă ca afară.
Regia bucureşteană de transport public are nevoie de o schimbare generală, care se va produce, în acte, chiar săptămâna viitoare. Liderii consilierilor municipali ai PSD, ALDE şi PNL au anunţat deja că susţin reorganizarea RATB.
Aurelian Bădulescu, viceprimarul general al Capitalei: Această transformare se pregăteşte de atâţia ani şi este în beneficiul evident al cetăţenilor. Că vorbim de o societate care trebuie să se alinieze la standardele europene. Noi vom vota, este proiectul care este propus pe formula primarului general.
Conform planului de reorganizare, angajaţii vor fi preluaţi de viitoarea societate
Șofer RATB: Nu ştiu dacă va fi mai bine sau va fi mai rău. Noi cam aflăm cam ultimii, ca să zic aşa.
Șofer RATB: În bun nu se va transforma nimic. Modificări se fac doar aşa, scriptic. Dar în rest, modificări care să aducă bine...
Mihai Trancă, vicepreşedinte Sindicatul Şoferilor din RATB: Pentru publicul călător în mod sigur va fi o majorare a tarifului, iar pentru angajaţii regiei cred că, cu aproximaţie, 4.000 – 4.500 de salariaţi vor părăsi această regie.
Reporter: Pe ce vă bazaţi?
Mihai Trancă: Păi orice transformare în societate comercială presupune anumite externalizări de servicii.