Pe toate străzile din Centrul Capitalei, nu găseşti un loc de parcare nici dacă îl cauţi cu lumânarea.
„Dacă venim de dimineaţă foarte devreme, găsim locuri la noi în faţă, dacă nu, îmi pare rău că mai pun şi pe trotuar, mai încurc pietonii”, spune o femeie.
„Firma noastră este pe strada Babului, la 200 de metri de aici. Fac câteodata trei-patru ture pe acolo pe străduţă ca să găsesc un loc”, afirmă un șofer.
Municipalitatea susține că a găsit soluţia pentru arzătoarea problemă a parcărilor. Pe lângă cele 6 mii de locuri existente în centru, vor fi construite alte o mie în zonele: Edgar Quinet, Colţea şi Tonitza. Toate parcări subterane. Lucrările ar urma să fie demarate în această toamnă.
„În momentul în care lucrările vor fi terminate aici, spaţiu Universităţii de arhitectură va fi pietonal şi ne vom putea apuca şi de Edgar Quinet”, a declarat Bogdan Hreapcă, directorul Direcției de Investiţii din Primăria Capitalei.
În plus, la jumătatea lunii iulie ar urma să fie dechisă jumătate din parcarea subterană de la Intercontinental. 500 de locuri vor fi disponibile, pentru o taxă de 3,5 lei pe oră. Sorin Oprescu NU vrea să mai vadă niciun autoturism parcat pe străzi.
„Ne adresăm în primul rând dispariţiei din zona centrală a maşinilor lăsate aiurea pe stradă, dar o să dispară şi parcangii. Că dacă vor coborî în parcările subterane, este ultima dată când coboară”, a declarat primarul Sorin Oprescu.
Parcarea subterană de la Intercontinental a fost construită 1969, dar n-a fost deschisă publicului, au folosit-o doar instituţiile şi diverse firme. Transformarea în parcare publică a costat aproape 3 milioane de euro.