Pe şantierul drumului care ar trebui să lege vestul Oradei de zona de nord a oraşului se munceşte fără oprire. Trei sferturi din şoseaua lungă de trei kilometri şi jumătate, începută în octombrie anul trecut, sunt gata. Conform planului, proiectul finanţat cu 12,5 milioane de euro, bani din fonduri europene, ar trebui să fie gata pe 30 octombrie, dar şanse ca termenul să fie respectat sunt mici.
„Când a depus proiectul pentru finanțare europeană, Primăria avea acordul de principiu al CFR să construiască pe acest teren, unde se află un fost depou de locomotive. După ce au obţinut banii, edilii au depus acte la CFR pentru obţinerea avizelor, dar li s-a transmis că nu sunt bune. Apoi compania a decis electrificarea căii ferate Oradea - Cluj şi a cerut alte documente. În cele din urmă le-a transmis autorităţilor locale că terenul nu aparţine CFR şi că e administrat de Ministerul Transporturilor”, transmite corespondentul Digi24 Anca Deac.
Mircea Mălan, viceprimarul Oradei: Noi am făcut deja o cerere de prelungire până in 15 decembrie, pentru a avea răgaz şi să finalizăm lucrarea și să depunem toate documentele spre decontare.
„Astept pentru că îl folosesc și sigur decongestionează zona centrală a orașului”, spune un orădean.
Ministerul Transporturilor ia în calcul două variante de rezolvare a disputei cu primăria Oradea - cedarea sau închirierea terenului către administraţia locală. În ambele cazuri, este nevoie de o hotărâre de Guvern. Problema este că dacă aceasta va întârzia şi termenul limită va fi depăşit, edili vor fi nevoiţi să folosească bani din bugetul local. De altfel, primăria a contractat deja un împrumut de 100 de milioane de lei.