Lege pentru Uber şi Taxify. Câteva zeci de senatori şi deputaţi au depus la Parlament un proiect de lege prin care se reglementează activitatea de tip ride-sharing. Astfel, cei care vor să presteze astfel de servicii ar trebui să obţină un aviz de la primărie şi să aibă atestat profesional. În proiectul de lege apar reguli destul de stricte şi pentru şoferi.
Theodor Paraschivescu este şofer Uber de trei ani. Spune că dincolo de toate scandalurile din spaţiul public, activitatea pe care o desfăşoară trebuie reglementată ca să nu mai existe niciun fel de discuţie.
„Faptul că eu optat pentru o variantă de platformă este o alegere a mea şi bineînteles că ar trebui o reglementare să fie clar”, spune Theodor Paraschivescu, şofer Uber .
„Trebuie să facem o reglementare pentru acele activităţi care nu sunt reglementate, nu să desfiinţăm, pentru că este cel mai simplu să desfiinţezi. Toate aceste platforme trebuie să plătească bani statului român. Vorbim de la impozite şi taxe locale până la impozite şi taxe către bugetul de stat”, a declarat Mircea Titus Dobre, deputat PSD, iniţiatorul legii.
Cei care vor desfaşoare o astfel de activitate vor trebui să obţină autorizaţie de la Primărie, toate încasările lor vor fi impozitate potrivit legislaţiei din ţara noastră, iar orice cursă va putea fi comandată doar prin intermediul unei aplicaţii.
Platforma software poate stabili traseul optim şi costul cursei, afişează numele şoferului, fotografia şi numărul maşinii, monitorizează prin GPS toate cursele, iar şoferii pot primi calificative.
Şoferii trebuie să întrunească mai multe condiţii între care să aibă peste 21 de ani, să aibă atestat profesional, permis de conducere de cel puţin categoria B, şi să nu fi comis diverse infracţiuni printre care şi înfracţiuni contra siguranţei rutiere.
„În principiu noi am spus în nenumărate rânduri că suntem proreglementare, credem că serviciile ca Uber, trebuie definite în lege pe modelul altor ţări şi asta pentru că sunt deja sute de mii de oameni care folosesc aceste servici”, afirmă Alexandra Corolea, purtător de cuvânt Uber.
„Nu ştiu cum putem să fim de acord cu un proiect de lege care de fapt transcrie mot-a-mot ce face în momentul de faţă Uber în România, activitate neautorizată, nelicenţiată”, a declarat Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR.
Legea urmează să intre mai întâi în dezbaterea Senatului.