Primul bulevard construit de la zero în ultimii 35 de ani, în Capitală, a fost inaugurat sâmbătă, fiind vorba despre Drumul Valea Largă din Sectorul 6. Acesta este un bulevard de legătură dintre Prelungirea Ghencea şi intersecţia Bd. Timişoara - Valea Cascadelor.
Înainte, era o „uliță” de pământ, îngustă, fără trotuare și plină de noroaie, spune Primăria Sectorului 6, într-un comunicat de presă.
În decurs de un an, „ulița” a fost transformată într-o șosea modernă de 1,5 km, cu două benzi pe sens, piste de biciclete, trotuare generoase și spații verzi între ele.
Drumul Valea Largă este cel mai nou, dar și cel mai complet, modern și verde bulevard din București. Un bulevard ca un parc, cu băncuțe, trotuare accesibilizate și aproximativ 1.000 de copaci plantați de-a lungul celor 1,5 km.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
„Ne aflăm în Sectorul 6 pe noul bulevard Valea Largă. Acesta conectează Prelungirea Ghencea cu Bd. Timișoara. Este o lucrare pe care am făcut-o cu sprijinul Guvernului, de aceea l-am invitat și pe domnul Nicolae Ciucă pentru că o bună parte din finanțarea acestei lucrări este prin programul Anghel Saligny. Noul drum are toate utilitățile: canalizare, electricitate, gaze, iluminat, mobilier stradal. Pentru această lucrare a fost nevoie de exproprieri, iar lucrările au fost finalizate chiar înainte de termen. Cel mai mult se bucură locuitorii din Sectorul 6, însă nu doar ei, pentru că actualul drum Valea Largă va degreva foarte mult cartierul Drumul Taberei și Valea Oltului, astfel se va putea ajunge mult mai ușor dinspre autostrada A1 Pitești - București către zona de sud a orașului”, a declara primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, prezent la inaugurare.
La eveniment a participat și liderul PNL Nicolae Ciucă.
„La preluarea celui de-al doilea mandat al lui Ciprian Ciucu, am spus că este unul dintre primarii de top ai PNL, a fost ales cu 73%. Iată că se confirmă prin încă o realizare! Îl felicit și îi doresc cât mai multe proiecte duse la bun sfârșit”, a spus Ciucă.
Demersurile pentru amenajarea drumului Valea Largă au fost începute în primăvara lui 2021, iar în septembrie 2023 a fost semnat contractul pentru execuția lucrărilor. Se știe că partea birocratică durează cel mai mult (obținerea avizelor, a autorizațiilor, studiul de fezabilitate, proiectul tehnic etc.).
Au fost făcute exproprieri în valoare de 34 de milioane de lei, la care s-au adăugat 23,7 milioane de lei lucrările.
Au fost extinse sau relocate rețele de termoficare, rețele ELCEN, lucrări de protejare a apeductelor Apa Nova, s-au introdus în subteran rețele de apă și canal și tot în subteran sunt cablurile operatorilor de telefonie, internet, electricitate.
Cum arată acum drumul Valea Largă
Vechea uliță pe care încăpea o singură mașină, iar pietonii umblau cu cizme de cauciuc din cauza noroaielor a fost transformată într-o șosea lată de 34 de metri, cu două benzi pe sens, piste de biciclete, trotuare generoase și spații verzi între ele. Are 1,5 km lungime și este o străpungere extrem de importantă atât pentru fluidizarea traficului, cât și pentru civilizarea zonei.
A mai rămas o singură lucrare de făcut: relocarea rețelelor de energie termică dinspre Bd. Timișoara. Va începe la primăvară, după ce Termoenergetica va opri furnizarea agentului termic. Până atunci, doar în acea zonă, circulația se face pe o singură bandă pe fiecare sens.
Din ce e compus drumul Valea Largă
- 4 benzi auto (două pe sens) de câte 3,5 metri fiecare (total parte carosabilă: 14 metri);
- Pe mijloc, între cele două sensuri de circulație, este un spațiu verde cu lățimea de 4,4 metri;
- Două piste de biciclete pe ambele părți ale drumului, cu lățimea de 2 metri fiecare;
- Alt spațiu verde cu lățimea de 1,3 metri delimitează pistele de biciclete de partea carosabilă;
- O a treia zonă de spațiu verde, cu lățimea de 1,2 metri, delimitează pistele pentru biciclete de trotuare;
- 2 trotuare de 3,1 metri fiecare, amplasate de o parte și de alta a arterei;
- stații pentru transportul în comun;
- sistem de iluminat și canale pentru preluarea apelor pluviale;
- semaforizarea intersecției cu Bd. Timișoara.
Editor : Ana Petrescu