Autorităţile din Capitală vin cu o propunere pentru a mai reduce întârzierile uriaşe din transportul în comun. Vor să îngrădească încă o linie de tramvai. Miercuri, în cadrul Şedinţei Consiliului General al Capitalei, Municipalitatea ia în discuţie problema celor 21 de kilometri ai liniei 1, care leagă Berceniul de Dristor, Iancului, Ştefan cel Mare şi Cotroceni.
De multe ori, şinele ajung parcare ad-hoc pentru şoferii grăbiţi sau neatenţi. Iar vatmanii n-au decât să se descurce. Singurele linii de tramvai pe care nu se întâmplă asta sunt cele ale tramvaielor 41 şi 21, deja îngrădite.
Lungă de 21 de kilometri, linia tramvaiului 1, care porneşte din cartierul Berceni şi ajunge până la pasajul Basarab, e un coşmar, la orele de vârf. Tramvaiele întârzie zeci de minute din cauza şoferilor care nu au răbdare să stea în coloană pe şosea.
„Nu mai există transport în comun. Există, pur şi simplu, la mila şoferilor: dacă te lasă, dacă nu te lasă. Şi mergi după ei. Şi întârzii, normal!”
Mihai Trancă, lider sindicat RATB: „În funcţie de trafic, da, poate ajunge şi la 40 de minute întârziere. Gardul ar limita pătrunderea pe acest sector de drum. Şi atunci ar fi un metrou de suprafaţă, uşor.”
„Aici, unde e linia aceasta albă să se pună gard. Şi e foarte bine. Nu ne mai incomodează cei cu maşinile.”
Municipalitatea Capitalei vrea să îngrădească linia tramvaielor 1 şi 10. Conform primăriei, dacă sunt protejate de gard, tramvaiele ar putea circula cu o viteză medie de 16 kilometri pe oră. Fluxul de călători ar fi cu 20% mai mare, iar costurile regiei de transport ar fi mai mici. 6 milioane două sute de mii de lei va costa gardul.