„Puteau să vină de acolo şi piciorul, în loc de acolo, să îl mute aici. Era vorba de 10 metri. Şi cu aceşti 10 metri de construcţie se evita toată nenorocirea asta”, spune unul dintre ei.
Mihai Daneş şi-a construit casa pe malul DâmboviţeI, la doi paşi de podul Ciurel. Acum, Primăria Capitalei are nevoie de 130 de metri pătraţi din proprietatea omului pentru a face loc drumului expres care va lega Splaiul Independenţei de Autostrada Bucureşti-Piteşti. „Înseamnă pe lungimea casei, care este de 12 metri, cam 2 metri de construcţie. (...) Cum poţi, să tai casa şi să mergi mai departe?”, spune Mihai Daneș.
Valoarea despăgubirii oferite de primărie este de 50.000 de euro, dar Mihai Daneş nu are de gând să o accepte. El a reuşit să anuleze în instanţă proiectul, însă la scurt timp după aceea municipalitatea a obţinut o nouă autorizaţie de construire. Bărbatul a contestat-o şi pe aceasta.
„La acest preţ nu ai ce să faci. Nu poţi să cumperi nici o garsonieră. Unde să mă duc?”, se întreabă Mihai Daneș.
În zona lacului Morii se toarnă betonul pentru unul dintre pilonii podului peste râul Dâmboviţa care face parte din traseul viitorului drum expres.
Podul ar fi trebuit să fie gata în februarie 2013, numai că, în aceeaşi perioadă, Tribunalul Bucureşti anula planul urbanistic zonal. În toamna aceluiaşi an, primăria Capitalei obţinea o nouă autorizaţie de construire, astfel încât, în acest moment, muncitorii îşi văd liniştiţi de treabă.
„Să faci lucrări în baza unui proiect suspendat, în orice ţară civilizată, a doua zi, poliţia este pe şantier şi îi arestează pe toţi”, spune Nicuşor Dan, preşedintele Asociaţiei „Salvaţi Bucureştiul”.
Nu mai puţin de 17.800 de metri de teren ar urma să fie achiziţionaţi pentru a construi prima parte a drumului expres de 8 kilometri până la autostradă. 30 de proprietari ar urma să fie expropriaţi. Pe traseu se află un complex de birouri, o benzinărie şi mai multe case. În schimbul parcelelor, municipalitatea ar plăti aproape 6 milioane de euro, pe lângă cele aproape 130 de milioane de euro care vor fi cheltuite pentru construcţia drumului.
O decizie finală privind exproprierile ar fi trebuit să fie luată în şedinţa de vineri a Consiliului General, dar aici s-a înregistrat un blocaj. Consilierii generali ar fi trebuit să voteze astăzi mai multe proiecte ca să continue unele lucrări de infrastructură. Nu s-au înţeles însă şi au blocat şedinţa. Primarul general a plecat, iar consilierii au început o nouă şedinţă de îndată.
.