Pasarela de pe șoseaua de centură, faza pe vopsea: CNAIR spune că drumul s-a îngustat din cauza marcajului făcut „excentric, după ochi”
Data actualizării: Data publicării:
CNAIR susține că îngustarea drumului din zonapasarelei pietonale de coșmar construite peste șoseaua de centură a Capitalei a fost provocată de firma însărcinată cu realizarea marcajului rutier. Purtătorul de cuvânt al CNAIR a precizat pentru digi24.ro că marcajul median nu a fost trasat cum trebuie, ci „excentric, după ochi”, motiv pentru care drumul nu a fost împărțit „fix pe jumătate”. Respectiva firmă a fost contractată de Direcția Regională Drumuri și Poduri (DRDP) București, companie aflată în subordinea Ministerului Transporturilor, conform reprezentantului CNAIR care a adăugat că, între timp, marcajul a fost refăcut în mod corect.
„E a treia firmă care a trasat marcajele. Problema reală e creată de firma care a trasat marcajele. Lărgirea la patru benzi are niște parametri. Platforma drumului are 16 metri. Cele două picioare ale pasarelei sunt în afara părții carosabile, conform proiectului. Firma (care s-a ocupat de trasarea marcajelor) a trasat marcajul axial median excentric: în loc să împartă fix pe jumătate drumul, să se înscrie între cele două benzi exact, egal, au trasat excentric, mai spre dreapta. A tras la ochi, așa”, a declarat purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Șerbănescu.
Reprezentantul CNAIR a adăugat că miercuri, 18 ianuarie, s-a finalizat trasarea corectă a respectivelor marcaje.
„Am trasat axul drumului cum trebuia, acum se circulă în regim de patru benzi, cum trebuie. Nu mai e drumul îngustat la pasarelă, ai benzi egale”, a spus Șerbănescu.
O pasarelă pietonală construită peste actuala șosea de centură a Capitalei, în zona A1 - Chitila, i-a încurcat zilele trecute pe șoferii care au observat că drumul se înustează de la două benzi la una și jumătate în apropierea unuia dintre pilonii pasarelei.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
„E o zonă de depozite, case, firme. Practic, cetățenii care vor să plece sau să ajungă acolo, au nevoie de transport în comun. Această pasarelă ar trebui să asigure traversarea în siguranță a centurii către stația de autobuz care e pe cealaltă parte. E o stație de autobuz pe o parte, o stație de autobuz pe cealaltă parte. Aceste stații nu există. Aici sunt două proiecte. Un proiect e modernizarea centurii la patru benzi, pentru care s-a angajat un constructor care nu a dus proiectul la capăt, i s-a reziliat contractul, apoi a fost repus în contract dar nu are capacitatea să finalizeze contractul și se va ajunge probabil la reziliere. Care ar fi trebuit să construiască și stațiile de autobuz. Un alt constructor a realizat pasarelele”, a spus Alin Șerbănescu
Proiectul tehnic de lărgire a șoselei de centruă la 4 benzi a fost realizat în 2015. Contractul a fost reziliat însă în 2017, deoarece CNAIR a constatat că respectivul constructor nu „avea capacitatea” de a susține respectivele lucrări.
„Constructorul ne-a dat în judecată pentru reziliere”, a spus Șerbănescu.
Lucrările au fost suspendate, iar procesul a durat din din 2017 și până în 2021. Instanța a dat, în cele din urmă, câștig de cauză constructorului.
Acesta a fost repus în drepturi, dar în continuare nu are capacitatea de a termina lucrările, conform CNAIR.
Lucrările la pasarelă au început anul trecut și ar trebui finalizate până în februarie.
„Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) București sunt derulatori de contract pe pasarelă. Anul trecut au fost discuții pe tema asta”, a spus reprezentantul CNAIR care a mai precizat că firma care face marcajele a fost subcontractată de DRDP.