Paradox de România. Criză de ingineri în ţara cu cei mai mulţi absolvenţi de politehnică

Data publicării:
ingineri
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

România este singura ţară din Uniunea Europeană în care ponderea politehniştilor sare de 21% din totalul absolvenţilor de facultate. Doar Austria, Finlanda şi Germania au mai avut procente apropiate.

Potrivit datelor Eurostat publicate astăzi, peste 153.000 de tineri şi-au luat diploma de licenţă în 2014. Dintre ei, peste 32.000 au studiat ingineria, construcţiile sau industria prelucrătoare.

Şi totuşi, un studiu Manpower arată într-un studiu din 2015, că inginerii se numără printre profesioniştii greu de găsit în România. Una dintre explicaţiile pentru acest deficit ar putea fi calitatea pregătirii tinerilor. În 2012, fostul director de la Dacia, Constantin Stroe, declara pentru Ziarul Financiar că materia predată în facultăţile tehnice nu mai ţine cont de tehnologiile folosite în industriile din România.

Prin urmare, companiile trebuie să le ofere proaspeţilor absolvenţi instruire suplimentară, iar unele dintre ele au ajus inclusiv să finanţeze programe de master.

Pe lângă calitatea materiei, depinde şi specializarea pe care o aleg studenţii. Spre nemulţumirea companiilor auto, mai puţin de 10% dintre studenţii care învăţau la facultăţi tehnice în urmă cu patru ani aleseseră ingineria mecanică. Ceea ce înseamnă că problema rămâne, deoarece studenţii de atunci sunt absolvenţii de acum. Şi nu sunt de ajuns pentru toate fabricile de maşini şi componente auto din România. Ceea ce înseamnă că, din nou, firmele trebuie să desfăşoare programe de reconversie profesională penteu tinerii care au absolvit alte domenii politehnice.

O altă problemă este dată de faptul că inginerii sunt greu de găsit în toată lumea, nu numai în România. Iar tinerii pricepuţi pot fi tentaţi să plece în străinătate. O estimare din 2013 arată că între 10 şi 15% dintre absolvenţii Universităţii Tehnice de Construcţii din Bucureşti ajungeau să muncească peste hotare.

În vreme ce salariul unui inginer constructor începător porneşte de la mai puţin de 400 de euro şi abia după mulţi ani de experienţă poate ajunge la 1000 de euro, în Franţa sau Germania poate sări de 2000 de euro. Pentru alte specializări tehnice, salariile din Occident pot fi şi mai mari de atât.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Secretul ciudat al lui Iohannis, dezvăluit de prieteni! Motivul pentru care nu mai iese din casă, ce face...
Digi FM
Cu ce se ocupă Petre Roman după ce a renunțat la cariera politică: „Aceasta e satisfacția mea cea mai mare...
Pro FM
Debodează de senzualitate și arată acest lucru. Karmen, irezistibilă în ținute ce-i subliniază decolteul...
Film Now
Acum un an, Owen Cooper era un băiat normal și juca fotbal în parc, azi e la Hollywood. Ce spun vecinii...
Adevarul
Transformarea dramatică a unui soldat ucrainean, care a pierdut 40 de kilograme în aproape trei ani de...
Newsweek
Care pensionari nu iau 400 lei ajutor la pensie în aprilie și nici bani pe cardul de alimente? De ce
Digi FM
Shiloh, fiica actorilor Angelina Jolie și Brad Pitt, imagini virale. Fanii sunt convinși că adolescenta calcă...
Digi World
De cât somn avem cu adevărat nevoie? Cercetătorii dezvăluie ce se întâmplă cu creierul atunci când nu dormim...
Digi Animal World
Această femeie a coborât un munte, cărându-și câinele de 49 de kilograme în spate. Imaginile cu animalul...
Film Now
Chet, fiul lui Tom Hanks, dezvăluie numele actriței care i-a oferit „cel mai bun moment” din viața lui. Este...
UTV
Chef Matteo Grandi a slăbit 90 de kilograme în 8 luni. La ce alimente a renunțat din dieta sa