Zeci de străzi din Craiova nu au trotuar, pentru că, în trecut, autorităţile au hotărât că ar fi rămas prea puţin spaţiu pentru maşini. Soluţia ar fi fost ca vechile case să fie dărâmate, ca strada să fie îndeajuns de lată, cu loc şi pentru benzi, şi pentru trotuar.
Dacă mergi pe un trotuar aflat chiar în centrul oraşului și nu ești atent, riști să te izbești de zidul unei case construite până în marginea drumului.
Cristina Oprea, jurnalist Digi: Până aici am putut să înaintăm în singuranță pe trotuar. De aici avem trei opțiuni: Ieșim pe partea carosabilă, trecem strada prin loc nepermis sau ne întoarcem până la capătul ei, dacă vrem să traversăm regulamentar.
Pietonii care circulă frecvent pe străzile cu trotuare capcană cunosc pericolele și grăbesc pasul. Oamenii nu sunt mulțumiți și spun că nu este normal să circule în aceste condiții.
Pieton: Păi dacă așa le-au făcut. Trotuarele. Nu sunt, nu există.
Reporter: Dar vă e frică să mergeți pe aici pe stradă?
Pieton: Păi normal că ne e frică, trece mașina și dă peste noi, nu?
Pieton: E foarte periculos. Problema e că au ieșit cu casa direct în stradă și a dispărut partea de trotuar.
Nu există nici indicatoare rutiere și nici limitatoare de viteză. Nu o singură dată s-a întâmplat ca șoferii să fie surprinși de pietonii neatenți.
Ca să facă ceva, poliţiştii rutieri trebuie să primească o cerere de la administratorul drumurilor, Primăria.
Cătălin Dochia, purtător de cuvânt IPJ Dolj: Reglementarea circulației pe respectivele tronsoane de drum se realizează în cadrul unei comisii de sistematizare a circulației, în cadrul căreia și poliția rutieră are un reprezentant.
Este la fel de zeci de ani. Casele sunt acolo din anii '20. Cei de la Primărie au spus că vor fi montate gărduleţe metalice în zonele de risc pentru pietoni. Nu se precizează, în schimb, când se va întâmpla asta.